واکنش اسلامیان به انتقادات جنجالی وزیر ورزش

بصیر، محمود اسلامیان با اعلام مصوبات جلسه روز گذشته هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: قرار شد مجمع فوق‌العاده فدراسیون در تاریخ ۱۷ خرداد برگزار شود، ضمن اینکه مقرر شد در مورد لیگ دسته اول همان مصوبه قبلی اجرا شده و این لیگ با حضور ۲۰ تیم در یک گروه از فصل بعد انجام شود.

وی در مورد اینکه آیا در این نشست در خصوص کی‌روش صحبت‌هایی شد یا خیر، گفت: در این مورد باید بگویم که کی‌روش قرارداد دارد و مشغول کار است. او برنامه‌های خود را ارائه داده و ان‌شاءالله مشکلی پیش نخواهد آمد و طبق برنامه‌ کارهایش را انجام خواهد داد.

اسلامیان در پاسخ به این سؤال که چرا مدام رویکرد وزارت ورزش در مورد کی‌روش تغییر می‌کند، گفت: به نظر من مرجع این موضوع فدراسیون فوتبال است و آن چیزی که رسماً یک ماه پیش در فدراسیون تصویب شد این بود که توافق کی‌روش جلب شود و او بماند و با قدرت به کارش ادامه دهد و در همین راستا حسنی‌خو به نمایندگی از وزارت ورزش به جلسات آمد و مشکلاتی که در سر راه کی‌‌روش بود رفع شد با این حال علت حرف‌های جدید وزیر ورزش را نمی‌دانم و بهتر است از خود او سؤال کنید.

وی یادآور شد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که دیگر فرصتی برای تغییر و تحول نیست و وقتی نداریم تا بخواهد اتفاق دیگری بیفتد پس باید به تیم ملی کمک کرد شاید اگر یک ماه پیش بود می‌شد به تغییرات فکر کرد اما الان تغییر و تحول به صلاح نیست.

وی گفت: با توجه به حضور حسنی‌خو در جلسات احساس می‌شد وزارت می‌خواهد در این قضیه فدراسیون را همراهی کند اما از این اتفاقات جدید دیگر اطلاعی ندارم و از خود وزارتی‌ها دلایل این اظهارات را بپرسید.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که با این وضعیت آیا به صلاح است که کی‌روش برود یا بماند و به کارش ادامه دهد، گفت: قبلاً هم گفته‌ام کی‌روش یک مربی توانمند با سابقه و خوب است و رزومه خوبی دارد و مردم هم از او راضی هستند. او دو هفته پیش به هیأت رئیسه آمد و اعضا نظرات خود را گفتند و خود کی‌روش نیز با این اظهارات به صورت مثبتی برخورد کرد و در مجموع جلسه خوبی بود اما الان واقعاً دلایل صحبت وزیر را نمی‌فهمم و نمی‌توانم این بحث‌های جدید را تحلیل کنم.

وی ادامه داد: به هر حال این موضوع به فدراسیون و هیأت رئیسه مربوط می‌شود ماندن کی‌روش مصوب شده و مبنا هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است پس از این تصویب کی‌روش کارش را آغاز کرد و من به شخصه فکر می‌کنم اگر از هر مجموعه‌ای آرامشش گرفته شود نمی‌تواند به درستی کار کند به همین دلیل متوجه صحبت‌های وزیر نمی‌شوم باز هم تأکید نمی‌کنم که نمی‌توانم اتفاقات جدید را تحلیل کنم. ضمن اینکه حسنی‌خو دوباره در مصاحبه‌ای نقطه‌نظرات قبلی خود را تأیید کرده و بهتر است وزارت ورزش در مورد مواضع خود توضیحات لازم را بدهد.

وی در پاسخ به این سؤال که در مورد قطع همکاری کی‌روش در هیأت رئیسه بحثی به میان آمد یا خیر، گفت: در جلسه روز گذشته بحثی در مورد کی‌روش نشد چون ما موضوع را تمام شده می‌دانم و صلاح نیست در این زمان او جدا شود چون الان وقت جدایی نیست.

اسلامیان در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند کی‌روش با دستور ریاست جمهور در تیم ملی ماندنی شد؛ آیا او در این مدت با مقامات دولتی از جمله رئیس جمهور در این خصوص صحبتی داشته است یا خیر و آیا این موضوع را تأیید می‌کند که کی‌روش را رئیس جمهور در تیم ملی نگه داشته است، گفت: در این مورد نمی‌توانم نظر بدهم بنده در ۳۰ سالی که در دستگاه نظام حضور داشتم با خیلی از بزرگان و مقامات آشنا هستم اما این موضوع که عنوان کردید در حوزه بحث‌ها و صحبت‌هایمان نیست.

وی افزود: در همه دنیا انتخاب مربی تیم ملی به عهده فدراسیون فوتبال کشورها است، شاید کسی مشورتی بدهد اما بقیه در جایگاه خودشان عمل می‌کنند اینکه من راجع‌به چیزی که از آن سرشته‌ای ندارم بخواهم در موردش صحبت کنم درست نیست هرچند که در موردی که گفتید صحبتی با آقایان مسئول نداشته و اطلاعی از آن ندارم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حق پخش تلویزیونی نیز گفت: حق پخش در کل دنیا وجود دارد و در تمام لیگ‌ها ۶۰ درصد درآمدها از محل حق پخش است و تا این موضوع در کشورمان حل نشود بعید می‌دانم قضایا درست شود ضمن اینکه روز به روز فوتبال‌مان به عقب‌تر می‌رود و هر سیستمی یک نیازهای اقتصادی و مالی دارد و این موضوع در فوتبال دنیا تعریف شده است وقتی این حق را ندهید رشد فوتبال منفی می‌شود.

اسلامیان تأکید کرد: اگر حق پخش به قیمت واقعی فوتبال ایران پرداخت می‌شد الان اوضاع خیلی بهتر از اینها بود به طور مثال در کشورهای منطقه به عربستان، قطر و امارات این حق حتی بالاتر از فوتبال‌شان داده می‌شود اما اینجا از این خبرها نیست. هرچند که صداوسیما هم کسری بودجه دارد اما بابت قراردادی که برای فصل ۹۳-۹۴ امضا کرده و شورای امنیت ملی هم در آن دخالت کرد یک ریال به فدراسیون پول ندادند این در حالی است که دو طرف موضوع قرارداد حق پخش را امضا کرده‌اند اما صداوسیما می‌‌گوید پول ندارد.

وی در مورد اینکه آیا صداوسیما حرف زور می‌زند، گفت: باید تصمیم بگیرید که فوتبال می‌خواهد رشد کند یا خیر. اگر می‌خواهند که باید پول بدهند و اگر هم که پول نمی‌دهند پس منتظر آثار و پیامدهای مضر آن باشند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مزایده استقلال و پرسپولیس در نهایت به جایی نرسید، گفت: این موضوع هم برمی‌گردد به مسائلی که گفتم. اگر حق پخش را به قیمت واقعی فوتبال ایران بدهند آن وقت به جای ۳ نفر ۲۰ نفر کاندید خرید این دو تیم می‌شوند. با این وضعیت اگر کسی پرسپولیس را بخرد باید سالی ۲۰ میلیارد قسط بدهد و سالی ۳۰ میلیارد هم هزینه کند و این در حالی است که درآمدی از حق‌ پخش نیز وجود ندارد و این یعنی همیشه ضرر. با این حال اگر حق پخش را بدهند شاید بتوان هزینه‌های یک سال را با این پول سربه‌سر تسویه کرد.

وی ادامه داد: به خاطر همین کسی در مزایده حضور پیدا نمی‌کند این دو باشگاه امکانات زیادی دارند و برندهای بزرگی هستند اما چرا باید دو نفر فقط پا پیش بگذارند و یکی از آنها هم مشکل بدهی بانکی داشته باشد. البته با این وضعیت شرایط همین است.

اسلامیان گفت: امروز دست روی هر تیمی که می‌‌گذاری یک بنگاه اقتصادی پشت آن است به جز استقلال و پرسپولیس. همه تیم‌ها از جمله سپاهان، تراکتورسازی وذوب‌آهن را بنگاه‌ها اداره می‌کنند جز این دو تیم و نمی‌دانم فرق استقلال و پرسپولیس با این تیم‌ها چیست البته یک دسته از تیم‌ها مثل پدیده و گسترش فولاد هم خصوصی هستند ببینید به چه روزی افتاده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که وزیر ورزش اظهار کرده بود ما کارگر کی‌روش شده‌ایم گفت:‌ما را با وزیر درنیندازید آقای وزیر خودشان مقام عالی ورزش هستند هرچند که فکر می‌کنم چنین بحث‌هایی نمی‌تواند به فوتبال و ورزش کشور کمک کند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا از حضور رأس فوتبال کشور در این دو ماه گذشته خسته نشده‌اید، گفت: در چند سال پیش در یک دوره در هیأت رئیسه فدراسیون بودم اما حاشیه‌‌های الان یک دهم آن زمان هم نیست این علامت خوبی برای فوتبال نیست و امیدوارم یک منطقی پیدا شود که بتوان برحسب آن فوتبال را به درستی اداره کرد.

اسلامیان در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کند آیا همه مشکلات به خاطر حضور کفاشیان باشد، افزود: کفاشیان خودش بی‌حاشیه است و هرکس انتقاد می‌کند او سکوت می‌کند و می‌خندد. اگر یکی بود که سکوت نمی‌کرد حواشی ۱۰ برابر می‌شد. باز هم خدا را شکر که در رده اول فیفا در بین تیم‌های آسیایی هستیم و دو تیم از ایران به مرحله حذفی لیگ قهرمانان می‌روند و با این شرایط می‌توان گفت اوضاع خوب است.

وی گفت: دیدید که ۱۰۰ هزار نفر برای تشویق پرسپولیس به استادیوم رفتند بنابراین اگر این دو تیم از بلاتکلیفی دربیایند و ثبات مدیریتی پیدا کنند آن وقت ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. در حال حاضر اصلی‌ترین معضلات کشور به جز بحث مالی عدم ثبات این دو تیم است و امیدوارم مسئولان فکری به حال این موضوع کنند و این دو تیم که میلیون‌ها طرفدار دارند را از بلاتکلیفی خارج کنند./ع

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا