کن در سایه تدابیر شدید امنیتی

بصير،با توجه به حملات چند ماه گذشته مقابل نشریه «شارلی ابدو» و همچنین سرقت بزرگ از یک جواهر فروشی در شهر کن‌ در هفته گذشته، در حال حاضر و پیش از آغاز جشواره کن ۲۰۱۵ پلیس فرانسه در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.در طول سال‌های گذشته برگزاری جشنواره فیلم کن‌، این شهر جنوبی فرانسه همواره هدف سرقت‌های بزرگی بوده است و چند روز گذشته نیز سارقان با حمله به یک جواهر فروشی ۱۹ میلیون دلار به سرقت بردند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز یک گردن بند الماس همراه با جواهرات دیگر به ارزش ۱۴۰ میلیون یورو در نمایشگاهی در هتل «کارلتون» کن به سرقت رفت و هنوز سارق آن شناسایی نشده است. پلیس فرانسه ناگزیر است در طول ۱۲ روز برگزاری جشنواره کن مراقب انبوه حاضران در این رویداد سینمایی باشد که طبق پیش‌بینی‌ها شمار آنها به ۲۱۰ هزار نفر خواهد رسید. «فیلیپ ژوس» رئیس پلیس کن در این باره گفت: از آنجایی که همزمان با برپایی جشنواره افراد ثروتمند زیادی به شهر می‌آیند، سارقان تنها به همین هدف تلاش و اقدام به سرقت می‌کنند.

شهر کن یکی از امنیت‌دارترین شهرهای فرانسه محسوب می‌شود چرا که به ازای هر ۱۵۲ ساکن این شهر حدود ۴۶۸ دوربین مدار بسته در شهر تعبیه شده است. یکی دیگر از نگرانی‌های مسولان برگزاری جشنواره فیلم کن احتمال برگزاری هرگونه تظاهرات در جریان برگزاری این رویداد سینمایی است و به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی نیز در فرانسه با دقت رصد می‌شود.شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن روز ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) با حضور برادران «کوئن» در راس هیئت داوران و با نمایش فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» ساخته‌ی «امانوئل برکوت» کارگردان فرانسوی در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهد کرد و تا ۲۴ می (۳ خرداد ماه) ادامه خواهد داشت.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا