افزایش ۳ درصدی طلاق و کاهش ازدواج

بصير،

افزایش 3 درصدی طلاق و کاهش ازدواج
احمد تویسرکانی روز شنبه در نشست خبری افزود: طی سال گذشته، ۷۱۲ هزار و ۸۷۵ ازدواج و ۱۶۳ هزار و ۲۲۸ مورد طلاق در کشور به ثبت رسید. تویسرکانی یادآور شد: آهنگ رشد طلاق به رغم رشد ۲٫۹ درصدی آن در ۹۳، خیلی کاهش یافته است چون طلاق در سال های گذشته با بیش از هفت درصد رشد، ثبت شده بود که در سال ۹۳ به ۲٫۹ درصد رسید.

وی افزود: بیشترین میزان ازدواج در میان آقایان در رده سنی بین ۲۵ تا ۲۹ سال ثبت شده است که ۳۹ درصد مردان در این سنین در سال ۹۳ ازدواج کرده اند. این در حالی است که ازدواج ۳۲ درصد خانم ها بین سنین ۲۰ تا ۲۴ سالگی در سال ۹۳ به ثبت رسیده است. تویسرکانی ادامه داد: بیشترین طلاق های ثبت شده در میان آقایان یعنی ۲۴ درصد آن، مربوط به رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و در میان خانم ها یعنی ۲۳ درصد طلاق ها در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است. وی ۶۹ درصد ازدواج های ثبت شده در سال ۹۳ را مربوط به تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و ۳۰ درصد را مربوط به تحصیلات دانشگاهی برای آقایان عنوان کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: بیشترین ثبت ازدواج خانم ها یعنی ۶۷ درصد به سطح تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم اختصاص داشت. تویسرکانی دخالت خانواده، اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، ترک زندگی یکی از زوجین و عدم تحقق شروط ضمن عقد را از مهم ترین دلایل طلاق سال ۹۳ عنوان کرد. تویسرکانی همچنین از ثبت ۲۱۵ مورد ازدواج موقت در سال ۹۳ خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۲، ۲۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا