قطع بیمه خبرنگاران؛ با کدام توجیه؟!

بصیر، محسن گرجی با ابراز نگرانی از مشکلات ایجاد شده ناشی از قطع بیمه برای بسیاری از خبرنگاران، اظهار کرد: اقدام وزارت ارشاد درباره قطع بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه موجب شد تا تعدادی از خبرنگاران فعال و باسابقه مازندران دچار مشکل جدی شوند.

وی محدودیت مالی را دلیل قابل توجیه برای قطع بیمه خبرنگاران ندانست و افزود: وزارت ارشاد باید تمام‌قد برای حمایت از خبرنگاران و اهالی رسانه ورود کند و محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای توجیه قابل قبولی برای رسیدگی نکردن به خبرنگاران و قطع بیمه این قشر پرتلاش نیست و باید از منابع ویژه در این راستا بهره برد.

نایب‌رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران با ابراز نگرانی از تبعات معیشتی و درمانی خبرنگاران و اهالی رسانه، خاطرنشان کرد: قطع یا ایجاد وقفه در سوابق بیمه‌ای خبرنگاران، نه تنها برای آنان استرس و مشکلات زیادی در پی دارد بلکه خانواده‌های خبرنگاران را نیز نگران کرده است و حتی روند بهداشت، درمان و سلامتی آنان و خانواده‌های‌شان را به خطر می‌اندازد.

سرپرست روزنامه جام‌جم در مازندران با اعلام اینکه خبرنگاران با مخاطرات شغلی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و انتظار این است که حداقل بیمه آنان حفظ شود، بیان کرد: خبرنگاران با سابقه چندین سال پرداخت حق بیمه، از حقوق اولیه خود محروم شده‌اند که اصلاً قابل قبول نیست.

گرجی به پیگیری‌های این انجمن در راستای حل مشکل مذکور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و تماس بسیاری از همکاران با رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن رسانه‌های مجازی، نامه‌ای با امضای جناب عباس رمدانی رئیس انجمن رسانه‌های مجازی استان به وزیر ارشاد و استاندار مازندران نوشته شده و ضمن اعتراض شدید، از آنان برای بازنگری در ابلاغیه قطع بیمه خبرنگاران به ادارات تأمین اجتماعی استمداد شده است و در روزهای آینده رایزنی‌های گسترده‌تری صورت می‌گیرد.

وی با یادآوری به استاندار مازندران درباره وعده‌هایش در مراسم روز خبرنگار سال گذشته، خاطرنشان کرد: جناب ربیع فلاح در مراسم روز خبرنگار سال گذشته وعده‌هایی را درباره بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه داده بود که انتظار می‌رود آن وعده‌ها را عملی کند و در این شرایط نیز رایزنی‌های جدی با وزارت ارشاد داشته باشد.

نایب‌رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران در پایان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشکلات خبرنگاران در استان‌ها اطلاع کافی ندارد و از استاندار مازندران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در شرایطی که همه رسانه‌ها و خبرنگاران مازندران از این وضعیت ناراضی هستند، پیگیری‌های لازم را برای احقاق حقوق خبرنگاران استان داشته باشند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا