ادعای پادشاه عربستان درباره یمن

بصیر، پادشاه عربستان سعودی که به دستور وی هزاران نفر از مردم یمن کشته شده‌اند، طی سخنانی مدعی شد که مداخله نظامی عربستان در یمن مانع تبدیل شدن این کشور به کانون «توطئه منطقه‌ای» و مرکز تروریسم شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی امروز(یکشنبه) طی سخنانی در توجیه جنایات این کشور در یمن مدعی شد که مداخله نظامی عربستان در یمن مانع تبدیل شدن این کشور به کانون «توطئه منطقه‌ای» که هدف آن «ناامنی کشورهای منطقه» است، شد.

به گزارش پایگاه خبری «القبس»، پادشاه عربستان در اظهارنظری که «خالد الفیصل» مشاور وی در افتتاحیه بیست و دومین مجمع فقهی اسلامی آن را قرائت کرده است، عملیات ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی علیه یمن موسوم به «طوفان قاطع» را توجیه کرده است.

ملک سلمان بدون اشاره به کشته شدن هزاران نفر از مردم بی‌گناه یمن در تجاوزات هوایی عربستان گفت: « هدف از عملیات طوفان قاطع کمک به یمن دوست و برادر و جلوگیری از تلاش برای تبدیل آن به کانون توطئه منطقه‌ای با هدف ناامن شده کشورهای منطقه و همچنین ممانعت از تبدیل آن به مرکز تروریسم و درگیری‌های خونین است».

از آغاز تجاوزات عربستان سعودی به یمن تاکنون بیش از سه هزار نفر از مردم یمن کشته و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شدند و جنگنده های سعودی تاسیسات زیربنایی و هم یمن در این تجاوزات هدف قرار قرار دادند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد دست‌کم ۱۴۰۰ نفر از مردم یمن از آغاز تجاوزات هوایی عربستان سعودی تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

جنایات عربستان سعودی علیه مردم یمن در میان سکوت جامعه جهانی در حالی ادامه دارد که مقامات این کشور اعلام کردند که آتش بس در یمن از سه شنبه هفته جاری به مدت پنج روز آغاز می شود./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا