مسئولان به داد کوچک بیشه‌محله فریدونکنار برسند!

از مشارکت گسترده مردم در روستا تا نادیده گرفتن مشکلات از سوی مسئولان

IMG_0534

بصیر، روستای کوچک‌ بیشه‌محله فریدونکنار یکی از روستاهای بخش دهفری این شهرستان است که با ۲۵۵ خانوار و جمعیتی نزدیک به یک‌هزار نفر از تاثیرگذاریترین روستاهای فریدونکنار است.

مردم این روستا که همواره در صیانت از انقلاب پیشگام بودند با تقدیم ۱۲۷ ایثارگر، ۱۶ جانباز، ۲ آزاده  و ۸ شهید در دوران دفاع مقدس توانست برگ زرینی برای شهرستان فریدونکنار رقم بزند تا آنجا که نخستین شهید شهرستان شهید ناصر اسدی از اهالی این روستا بود.

برگزاری مراسم مذهبی به طور منظم در دو مسجد امام حسین(ع) و صاحب‌الزمان(عج) و حسینیه شهدای کربلا موجب می‌شود رنگ و بوی معنویت بیش از هر چیز در این روستا استشمام شود.

مردم کوچک بیشه‌محله که سهم بالایی در مشارکت عمومی برای رشد و توسعه اقتصادی و آبادانی روستای خود دارند از عملکرد مسئولان ارشد شهرستان به ویژه نماینده فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی ناراضی هستند.

به روستای کوچک بیشه‌محله رفته‌ایم و با جوانان این روستا به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم تا از خواسته‌های آنان بیشتر بدانیم.

IMG_9675

نخستین مشکلی که به صورت مشترک از سوی مردم و جوانان این روستا مطرح می‌شود نبود مکان ورزشی است که موجب حضور ورزشکاران این روستا به اطراف است و در این بین حوادث ناگواری نیز رخ می‌دهد.

به گزارش بصیر، این در حالی است که خیران این روستا زمین مورد نظر برای ساخت سالن ورزشی را آماده کرده‌اند و مکاتبات فراوانی با مسئولان منظقه‌ای، شهرستانی و به ویژه نماینده مجلس صورت گرفته اما هیچ اقدامی در این راستا انجام نمی‌شود.

مسئولان محلی نیز برای اینکه این زمین بایر نماند و منبع درآمدی برای روستا باشد در آن کشاورزی می‌کنند که این امر چیزی جز تاسف برای مسئولان ندارد.

IMG_0554

جوانان کوچک بیشه‌محله دومین مشکل این روستا، که به یک معضل تبدیل شده را عدم تکمیل فاز دوم طرح هادی می‌دانند،مشکلی که با وجود مشارکت مردم از حمایت مسئولان خبری نیست.

در اجرای طرح هادی در فاز نخست، خانه‌ای در وسط جاده قرار گرفت که برای تعریض جاده نیاز به تخریب دارد و مسئولان باید برای صاحبخانه منزلی مسکونی فراهم کنند.

IMG_9673

اما نکته اصلی وعده‌های سرخرمن مسئولان این بار در جاده مواصلاتی بین روستاهای نوائی‌محله و کوچک‌ بیشه‌محله است، جاده ای که حدود ۲۰۰ متر را شامل می‌شود و حتی زمین‌های کشاورزی نیز اهدایی است.

نبود فضای علمی از دیگر مشکلات مردم در این روستا است، مدرسه‌ای که با کمترین امکانات و اتاقی ۶ متری که با همت جوانان و خیران محل به کتابخانه‌ای تبدیل شده را نمی‌توان به عنوان فضای مناسب برای کسب علم دانست.

IMG_9668

در صورتی که حمام عمومی محل چند سالی است به علت عدم نیازمردم و روستای کوچک بیشه‌محله تعطیل شده فرصت خوبی است که از آن برای فضای سبز و پارک محل تاسیس شود.

مشکلات این روستا به همین حد ختم نمی‌شود، خانه عالم همچنان بدون متولی است و هیچگونه حمایت دولتی از آن صورت نمی‌گیرد.

IMG_9682

پایدار نبودن حجم آب کشاورزی در ایام تابستان و کشت دوم مشکل دیگری است که هنوز برای آن چاره‌ای اندیشیده نشده، در حالی که حق مردم این منطقه در بالا دست تصرف می‌شود کمترین اقدامی برای رهاسازی آب برای استفاده مزارع صورت نمی‌پذیرد.

به گزارش بصیر، نارضایتی‌ها از نماینده مردم فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نکته مهمی بود که بسیاری از مردم این روستا در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز آن را مطرح کردند.

این جوانان از عدم حضور نماینده خود در مجلس در روستا گلایه کردند و این را خلاف وجدان کاری هر مسئولی دانستند.

یکی از جوانان این روستا در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز گفت: آقای نجف‌نژاد شما کمترین حضور را در سال‌های گذشته در روستای کوچک بیشه‌محله داشتید و هیچگونه حمایتی از روستای ما به عمل نیاوردید، چگونه وجدان کاری شما اجازه می‌دهد که به عنوان نماینده این منطقه باشید اما دغدغه‌ای برای این روستا ندارید؟

وی افزود: وعده‌های بیشمار شما برای این روستا و مردمش مشکلات زیادی به وجود آروده است، وعده‌هایی که تاکنون رنگ تحقق به خود نگرفته است.

به گزارش بصیر، به هر حال به نظر می‌رسد در حالیکه مردم روستای کوچک‌ بیشه‌محله در تمامی صحنه‌های انقلاب و نظام نقش خود را به خوبی ایفا کردند مورد بی‌مهری‌های فراوان قرار گرفته‌اند و جا دارد مسئولان شهرستان و استان در بهبود شرایط زندگی این قشر زحمت‌کش تلاش بیشتری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا