بروزرسانی بامو سری ۳ در قالب مدل ۲۰۱۶
بصیر،چند سالی از زمان عرضه آخرین نسل بامو سری ۳ که به عنوان مدل ۲۰۱۲ روانه بازار شد، می گذرد. در نتیجه، زمان آن فرا رسیده بود تا این مدل دوست داشتنی و محبوب یک بروزرسانی را تجربه کند و این اتفاق با معرفی مدل ۲۰۱۶ سری ۳ رخ داده است.
از نظر ظاهری تغییرات چشمگیری در بامو سری ۳ جدید رخ نداده اما زیر درپوش پیشرانه شرایط کاملا متفاوت است. خبر اصلی این است که بامو ۳۳۵i به ۳۴۰i مبدل شده است. متاسفانه، بامو ۳۴۰i آن گونه که از نام آن بر می آید به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی مجهز نشده بلکه پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژردار شش سیلندر خطی در آن بکار گرفته شده است.
اما بامو ۳۴۰i به لطف پیشرانه جدید خود ۲۰ اسب بخار نیرو و ۳۰ پوندفوت گشتاور بیشتر نسبت به مدل ۳۳۵i تولید می کند. این پیشرانه توانایی تولید ۳۲۰ اسب بخار نیرو و ۳۳۰ پوندفوت گشتاور را دارد. بر همین اساس، بامو ۳۴۰i در مدل های چهار چرخ متحرک با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک که به صورت استاندارد ارائه می شود طی ۴٫۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند. در مدل های دیفرانسیل عقب با همان جعبه دنده اتوماتیک نیز شتاب اولیه برابر با ۴٫۸ ثانیه است. برای هر دو مدل نیز امکان سفارش جعبه دنده شش سرعته غیر اتوماتیک نیز وجود دارد.
با تبدیل شدن ۳۳۵i به ۳۴۰i فضا برای بامو به منظور افزودن مدل ۳۳۰e به خط تولید سری ۳ باز شده است. بامو ۳۳۰e مدلی پلاگین هیبرید است که اطلاعات کامل درباره آن منتشر نشده اما توان کلی پیشرانه ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۱ پوندفوت برای آن پیش بینی شده است. این آمار و ارقام برای دستیابی به شتاب اولیه ۶٫۱ ثانیه کافی به نظر می رسند. انتظار می رود دامنه حرکت ۳۳۰e در حالت تمام الکتریکی برابر با ۲۲ مایل (۳۵ کیلومتر) باشد.
همان گونه که اشاره شد تغییرات ظاهری در بامو سری ۳ جدید جزئی بوده و از موارد قابل توجه می توان به چراغ های جلو هالوژنی جدید با چراغ های الایدی مخصوص رانندگی در روز اشاره کرد. چراغ های عقب نیز در مدل ۳۴۰i به طور کامل الایدی هستند. از دیگر موارد قابل اشاره می توان به سپرهای بازطراحی شده در عقب و جلو، رینگ های آلیاژی با طراحی جدید و رنگ های اضافه برای بدنه اشاره کرد. بامو سری ۳ مدل ۲۰۱۶ در دو مدل سدان و اسپرتس واگن روانه بازار می شود.