برداشت بی‌رویه شهرداری چالوس از بستر رودخانه

بصیر، ایرج متاجی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان چالوس با اشاره به خسارات ناشی از سیل اظهار کرد: سیل درست زمانی اتفاق افتاد که سردهنه های کشاورزی آماده بودند و این امر باعث شده است مشکلات بیش از پیش شود.
وی با بیان اینکه در احداث سردهنه‌ها همیشه به صورت سنتی کار کرده‌ایم، افزود: با اینکه تمام بودجه ما در شهر چالوس مستقر شده است، با این حال باز هم با کمبود بودجه مواجه هستیم و هر سال نیز از همین بخش خساراتی را متحمل می‌شویم.
مدیر امور بهره برداری و توزیع آب چالوس ادامه داد: با توجه به ظرفیت نهرهای کشاورزی، آب جاری شده است، البته گاهی تشکلهای کشاورزی با ما همکاری لازم را ندارند و در لایروبی نهرها سهل‌انگاری می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه با چنگ و دندان کارها را پیش می‌بریم، خاطرنشان کرد: نیروهای اداره توزیع آب چالوس به نصف کاهش پیدا کرده است و این تعداد نیرو پاسخگوی تمام کارها نیستند و نیاز به همکاری سایر دستگاههای اجرایی داریم.
متاجی تصریح کرد: شهرداری چالوس با برداشت بی‌رویه از بستر رودخانه چالوس به ما لطمه می‌زند، ضمن اینکه جریان آب درختهای زیادی را با خود آورده است و پشت سد انحرافی جمع شده است که منابع طبیعی آنها را پاکسازی نمی‌کند.
وی با تاکید بر لزوم همکاری کشاورزان با این اداره گفت: گاهی کشاورزان به راحتی و با وسایل ابتدایی مثل بیل می‌توانند سردهنه‌ها را پاکسازی کنند، اما همه چیز را به دوش ما می‌گذارند.
مدیر توزیع آب چالوس در پایان بیان کرد: اگر سردهنه‌های کشاورزی به شکل اساسی درست شوند، با کنترل آب سد انحرافی می‌توان تا حد زیادی خسارات ناشی از سیلاب را کاهش داد./ع

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا