ماجرای شاهزاده سبز؛اسرائیل چگونه از آقازاده حماس جاسوس ساخت؟!

بصیر،

شاهزاده سبز اسم رمز یک جاسوس سازمان امنیت داخلی اسرائیل «شین بت» بود. این سازمان توانسته بود، «مصعب حسن الیوسف» فرزند ارشد «شیخ حسن یوسف» از بنیانگذاران و ارشدترین رهبران حماس را به مدت ده سال (۲۰۰۲-۲۰۱۲) به خدمت خود درآورد.

مصعب بعدها ادعا کرد دلیل خیانتش به حماس و پدرش، منقلب شدن هنگام شکنجه برخی افراد توسط واحدهای نظامی حماس(!) بوده، شین بت به خوبی توانست نیازها و کمبودهای مصعب را یافته و بر این اساس، وی را جذب کند.

مصعب برای آنکه از سوی واحدهای ضدجاسوسی حماس شناسایی نشود، مجموعاً بیش از سه سال را در زندانهای اسرائیل گذراند! بعدها، مصعب از شین بت جدا شد و این جدایی موجب طرد وی از سوی شین بت شد.

وی در نهایت توانست به کمک یکی از رابطهای خود در شین بت به امریکا گریخته و در آنجا پناهنده شود. این شکار اطلاعاتی شین بت، از بزرگترین موفقیتها در تاریخ اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل محسوب می شود.

به مدت ده سال، تمامی ارتباطات سیاسی، نظامی و اقتصادی هسته مرکزی حماس و دیگر سازمانهای فلسطینی مانند جهاد اسلامی، ساف، فتح و… مستقیماً از دفتر فرمانده حماس به شین بت ارسال میشده است.

مصعب بعدها دو اعتراف مهم کرد: اول اینکه توانسته بود پدرش را قانع کند راه حل مذاکره بهتر از جنگ است. اما پدرش به خاطر شرم، نمیتوانست آن را عیان کند!

دوم، اعلام کرد که انفجار در جریان رژه شبه نظامیان حماس در غزه در سال ۲۰۰۴، کار اسرائیل نبوده! بلکه به خاطر عدم ایمنی در وانت های تویوتا که راکت کاتیوشا حمل میکردند بوده است! وی همچنین گفت تیم کارشناسی ما به این نتیجه قطعی رسید و پدرم نیز پذیرفت.

مصعب اکنون در آمریکا به سر می برد و با ارتداد از اسلام، مسیحی شده است، او چهره ثابت مصاحبه های ضدحماس با شبکه های آمریکایی از جمله Cnn است./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا