از قهرمانی رئال با موشک زیدان تا فاتح کسل کننده ترین فینال تاریخ

بصیر،دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار به پایان رسید و هفته آینده چهره دو تیم فینالیست این فصل رقابت‌ها مشخص خواهد شد. فینال ۲۰۱۵ در ورزشگاه المپیک برلین برگزار خواهد شد.

۲۲ قهرمان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا:

مارسی، قهرمانی با تبانی

۱۹۹۳؛ المپیک مارسی (نسل طلایی و اولین قهرمانی اروپا)

اولین تیم قهرمان لیگ قهرمانان، تیمی که تنها چند روز بعد از کسب این عنوان با مشخص شدن انجام تبانی در لیگ فرانسه به دسته پایین‌تر سقوط کرد و رسوایی بزرگی را به جای گذاشت، مارسی بود. این مشکل سال‌ها بعد گریبان‌گیر تیم محبوب جنوب فرانسه شد و مدت‌ها زمان برد تا مارسی توانست دوباره به سطح اول فوتبال فرانسه باز گردد. المپیک مارسی در سال ۹۳ یکی از طلایی‌ترین نسل‌های فوتبال اروپا را در اختیار داشت، تیمی که بازیکنان بزرگی مانند فابیان بارتز، دیدیه دشان، مارسل دسایی، ژاکلین آنگلوما، آلن بوکسیچ، رودی فولر، عابدی پله و باسیل بولی را در ترکیب خود می‌دید و یک تئورسین بزرگ مانند ریموند گوتالس بلژیکی را بر روی نیمکت خود داشت و توانست در بازی فینال تیم قدرتمند میلان را با تک‌گل باسیله بولی در ورزشگاه المپیک مونیخ شکست بدهد و قهرمان اولین دوره لیگ قهرمانان شود. مارسی در سال ۹۱ نیز به فینال جام باشگاه‌های اروپا رسیده بود که آنجا در ضربات پنالتی مغلوب ستاره سرخ بلگراد شد.

میلان قهرمانی با دیوار دفاعی

یکی از بهترین خط دفاعی‌های تاریخ رقابت‌ها این تیم میلان بود، یکی از بهترین عملکردها در بازی فینال در تاریخ که حریف خود را له کرد، تیمی که در ۱۱ بازی تنها ۲ گل را دریافت کرده بود، میلان با هدایت فابیو کاپلو به فینال لیگ قهرمانان رسید و در فینال توانست یکی از بهترین تیم‌های تاریخ بارسلونا را با چهار گل در هم بکوبد تا در انتهای بازی‌ها لقب “تیم رویایی” را برای آن بکار ببرند، چیزی که در موفقیت‌های آن فصل میلان بیشتر از هر مسئله دیگری قابل توجه بود، استحکام بی نظیر خط دفاعی آنها در تمام طول فصل بود که با حضور مدافعین بزرگی مانند فرانکو باره سی، پائولو مالدینی و مارسل دسایی بدست آمد.

قهرمانی پدیده‌های آژاکس

یک تیم کاملاً هلندی، جوان و جنگنده که به سرعت هرچه تمام‌تر رشد کرد و تمامی تیم‌های مقتدر اروپایی را در لیگ قهرمانان به مبارزه طلبید و بدون تحمل حتی یک شکست قهرمان اروپا شد. آنها در تمام ترکیب خود تنها سه بازیکن خارجی (دو نیجریه ای و یک فنلاندی) داشتند، آژاکس لوئیس فان‌خال در بازی فینال توانست تیم قهرمان دوره قبل یعنی میلان را با تک گل دقیقه ۸۵ پاتریک کلایورت جوان شکست بدهد تا آنها برای سومین بار با شکست دادن یک مدافع عنوان قهرمانی، فاتح اروپا شوند. آژاکس ۹۵ یکی از جوان‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال اروپا بود که توانست قهرمان لیگ قهرمانان شود. این قهرمانی آخرین قهرمانی اروپایی فرانک ریکارد در دوران حضور او در زمین فوتبال بود.

یووه و قهرمانی پس از یک دهه

بانوی پیر ایتالیا با شکست دادن آژاکس مدافع عنوان قهرمانی در ضربات پنالتی اجازه نداد تا تیم دوست داشتنی هلندی برای دومین سال پیاپی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. تیم تحت هدایت مارچلو لیپی بازیکنان بسیار بزرگی مانند جیانلوکا ویالی را در ترکیب خود داشت، کسی که در هر دو بازی مرحله نیمه‌نهایی برای تیمش گلزنی کرد و نقش مهمی در قهرمانی یوونتوس داشت، در کنار او بازیکنان سرشناس دیگری مانند دیدیه دشان و آنتونیو کونته نیز حضور داشتند. آلکس دل پیرو بازیکن محبوب هواداران یوونتوس نیز در آن زمان با ۲۱ سال سن یکی از جوان‌های مستعد ایتالیا بود که در آن فصل توانست ۶ گل در لیگ قهرمانان برای بیانکونری به ثمر برساند.

بوروسیا دورتموند، قهرمانی شگفت‌انگیزها

یوونتوس که با در اختیار داشتن فوق‌ستار‌ه‌ای مانند زیدان به دنبال کسب دومین قهرمانی پیاپی خود بود، در بازی فینال در خاک آلمان مغلوب تیم شگفتی‌ساز بوروسیا دورتموند شد و نتوانست از عنوان خود دفاع کند. اوتمار هیتسفیلد سرمربی دورتموند در آن دوران توانست برای اولین بار خودش و زنبورها را فاتح لیگ قهرمانان کند، در ترکیب تیم هیتسفیلد در سال ۹۷، ۸ بازیکن از آلمان و سه بازیکن خارجی از سوئیس، پرتغال و اسکاتلند حضور داشتند. ستاره فینال مونیخ در سال ۹۷ بدون شک کسی نبود جز کارل هاینتس ریدل مهاجم باتجربه و گلزن تیم ملی آلمان که توانست دو گل برای دورتموند به ثمر برساند اما شاید جالب‌ترین اتفاق این دیدار گلزنی لارس ریکن جوان بود که بعد از ورود خود به میدان در دقیقه ۷۰، تنها پس از ۱۶ ثانیه توانست گل سوم تیمش را وارد دروازه پروتزی کند تا قهرمانی دورتموند مسجل شود.

پایان انتظار طولانی رئال برای قهرمانی

شاید بتوان گفت یوونتوس بهترین تیم نیمه دوم دهه نود بوده است؛ آنها در این سال برای سومین بار پیاپی از سال ۹۶ راهی فینال شدند، اما باز هم مانند سال گذشته در گام آخر ناکام بودند و این بار با شکست مقابل رئال مادرید یوپ هاینکس به نایب‌قهرمانی بسنده کردند، رئال مادرید در حالی قهرمان اروپا شد که ۳۲ سال در حسرت کسب قهرمانی دوباره باقی مانده بود و در نهایت با گل پدراگ میاتوویچ یوگوسلاو توانست در آمستردام هفتمین قهرمانی خود را جشن بگیرد، رئال که یک سرمربی آلمانی مانند یوپ هاینکس را بر روی نیمکت خود می‌دید، تا قبل از رسیدن به فینال توانسته بود دو تیم آلمانی بایرلورکوزن و بروسیا دورتموند را شکست دهد.

فوتبال، جهنم خونی! ۱۹۹۹؛ منچستریونایتد، باور نکردنی مانند طلوع خورشید در شب

شاید هیچ بازی دیگری مانند فینال سال ۹۹ تمام نشود و در کل تاریخ شاید فقط چند نمونه مانند آن را بتوان پیدا کرد، تیم تهاجمی آلکس فرگوسن که بسیار هم دیدنی بازی می‌کرد، تنها در عرض دو دقیقه شکست را با برد و قهرمانی عوض کرد، آنها سلاطین بازگشت به بازی بودند و در مرحله نیمه‌نهایی هم در حالی که دوبار در دو دیدار از یوونتوس عقب افتاده بودند، توانستند به بازی برگردند و راهی فینال شوند، البته مسلماً این یکی از ضعف‌های یونایتد بود اما باعث می‌شد آنها بازگشتی باشکوه به بازی داشته باشند. واقعه نیوکمپ و قهرمانی در آن شب باورنکردنی، دومین عنوان قهرمانی منچستریونایتد در اروپا بود. آلکس فرگوسن پس از این دیدار از ملکه انگلیس لقب سر گرفت. او در یکی از مصاحبه‌های جالب خود پس از بازی، دستی بر سرش کشید و گفت: فوتبال، جهنم خونی!

رئال مادرید برنده فینال تمام اسپانیایی

فینال سال ۲۰۰۰ اولین دیداری بود که دو طرف میدان آن از یک کشور بودند؛ دو تیم رئال مادرید و والنسیا اسپانیا توانسته بودند با پشت سر گذاشتن رقبای خود راهی فینال شوند. آنها در ورزشگاه استاددو فرانس پاریس روبروی هم قرار گرفتند و در پایان این پایتخت‌نشینان بودند که با سه گل مورینتس، مک‌منمن و رائول برای هشتمین بار فاتح اروپا شدند. رئال مادرید که هدایت آن را ویسنته دل بوسکه بر عهده داشت، در آن سال برای رسیدن به فینال توانسته بود تیم‌های منچستر یونایتد و بایرن‌مونیخ را در مراحل یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی شکست دهد تا هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذارند.

قهرمانی بایرن با درخشش کان

۲۰۰۱؛ بایرن مونیخ (ماموریتی که انجام شد)

بعد از اینکه بایرن‌مونیخ در دو سال گذشته توانسته بود تا آستانه کسب قهرمانی پیش رود و هر بار ناکام مانده بود، بالاخره در سال ۲۰۰۱ و در ورزشگاه سن‌سیرو شهر میلان به آرزوی بیست و پنج ساله خود رسید، بایرن بعد از کسب سه قهرمانی پیاپی در دهه ۷۰ میلادی، دیگر هرگز موفق به کسب قهرمانی نشده بود و هربار در یک قدمی جام شکست خورد اما این بار مونیخی‌ها که در مراحل قبل توانسته بودند با شکست دادن منچستر یونایتد و رئال مادرید با نتایج مشابه ۳-۱ انتقام ناکامی‌های دو فصل قبل را بگیرند، در فینال نیز به لطف درخشش اولیور کان افسانه‌ای، در ضربات پنالتی والنسیا که برای دومین سال پیاپی به فینال راه پیدا می‌کرد را شکست دادند و برای چهارمین بار فاتح اروپا شدند. اوتمار هیتسفیلد که در سال ۹۷ با دورتموند قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرده بود نیز در کنار یک تیم آلمانی دیگر، برای دومین بار فاتح اروپا شد.

قهرمانی رئال با موشک زیدان!

این اولین فصلی بود که پروژه کهکشانی‌ها در تیم رئال مادرید آغاز شده بود، تیمی بزرگ با بازیکنانی بسیار بزرگ و نامدار مانند زیدان و فیگو که با قیمت‌های نجومی راهی این تیم شده بودند. رئال در مراحل قبلی توانسته بود بایرن‌مونیخ و بارسلونا را در دیدارهای جذاب از پیش روی بردارد و در بازی فینال نیز آنها به مصاف دیگر تیم آلمانی و شگفتی‌ساز آن فصل یعنی لورکوزن رفتند؛ تیم بی‌ادعای کلاوس تاپ مولر که توانسته بود در نیمه‌نهایی تیم مدعی منچستر یونایتد را شکست دهد، در بازی فینال اسیر هنرمندی زین الدین زیدان و آن گل کم نظیرش شد و در ادامه نیز نتوانست دروازه سنگربان جوانی مانند ایکر کاسیاس را باز کند تا در نهایت رئال مادرید برای نهمین بار فاتح جام قهرمانی باشگاهی اروپا شود. تک گل بایر لورکوزن را در ان دیدار لوسیو به ثمر رساند.

میلان فاتح کسل کننده ترین فینال تاریخ

میلان در سالی برای ششمین بار قهرمان اروپا شد که لیگ قهرمانان در این فصل در سیطره ایتالیایی‌ها بود، میلان در نیمه‌نهایی توانسته بود رقیب همشهری خود اینتر را از پیش رو بردارد و در دیدار فینال نیز برابر یوونتوس دیگر رقیب ایتالیایی خود به پیروزی رسید. این فینال که در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر انجام می‌شد، یک بازی بسیار سرد و تدافعی از طرف دو تیم بود و در نهایت میلان در ضربات پنالتی توانست رقیب خود را شکست بدهد تا یکبار دیگر یوونتوس و مارچلو لیپی در فینال ناکام مانده باشند.

۲۰۰۴ قهرمانی پورتو با ظهور مورینیو (آغاز دوران آقای خاص)

یک قهرمانی باور نکردنی با هدایت خوزه مورینیو؛ شروع دورانی‌نوین در فوتبال با تاکتیک‌های خاص و ناب یک مربی جوان و بلند پرواز. پورتو در حالی فاتح جام شد که خط دفاعی بسیار خوبی را در تیم خود داشت و بازیکنان این تیم با وجود اینکه چهره‌های نامدارای نبودند اما با قدرت تمام برای موفقیت تیم‌شان مبارزه می‌کردند. دیگر تیم فینالیست این فصل موناکوی فرانسه بود که مانند حریف پرتغالی خود با خلق شگفتی و شکست دادن قدرت‌هایی مانند رئال مادرید و چلسی انگلیس راهی فینال شده بود. بازی فینال در ورزشگاه ولتینس آره‌نا شهر گلزن کرشن آلمان برگزار شد و در نهایت پورتو با پیروزی ۳-۰ مقابل حریف خود، برای دومین بار قهرمان اروپا شد. بازیکنانی مانند دکو، کاروالیو، مانیش و بوسینگوا کسانی بودند که بعد از این قهرمانی راهی تیم‌های متمول اروپایی شدند.

آمار لیگ قهرمانان

شب رویایی لیورپول در استانبول

بزرگترین بازگشت تاریخ فوتبال؟ شاید چیزی که بیشتر تعجب‌آمیز بود حضور لیورپول در فینال بود. تیم رافا بنیتس باوجود تمام ضعف‌ها و کاستی‌هایی که داشت، بسیار منعطف و تاکتیک‌پذیر بود، آنها که با گل دقایق پایانی استیون جرارد مقابل المپیاکوس توانسته بودند جواز صعود از گروه خود را کسب کنند، در مراحل بعدی توانستند تیم‌های بزرگی مانند یوونتوس و چلسی خوزه مورینیو را از پیش‌رو بردارند و به فینال برسند. لیورپول در فینال مقابل میلان قدرتمند کارلو آنچلوتی قرار گرفت و خیلی زود در همان نیمه اول با سه گل از حریف خود عقب افتاد، همگان کار را برای قرمزها تمام شده می‌پنداشتند اما شاگردان بنیتس با بازگشتی غیرقابل تصور توانستند در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشانند و در نهایت با درخشش یرزی دودک دروازه‌بان خود در ضربات پنالتی توانستند به شکلی دراماتیک در ورزشگاه تاریخی علی سامین شهر استانبول برای پنجمین بار قهرمان اروپا شوند.

قهرمانی بارسلونا با درخشش رونالدینیو و دوستان

تیم سال ۲۰۰۶ بدون شک سایه پررنگی از تیم رویایی پپ گواردیولا در سال‌های بعد بود، تیمی که به شکل قابل توجه‌ای توسط فرانک ریکارد پایه‌ریزی شد. یک واقعیت غیرقابل انکار این است که آنها در آن فصل رقیب خیلی قدرتمندی در اروپا نداشتند و اغلب تیم‌های بزرگ اروپا در افت بسر می‌بردند. آنها با قدرت و توان بناگذاشته شده بر رونالدینیو که در دوران اوج خود بسر می‌برد و بی‌مانند بود، قهرمان شدند. البته آنها در دیدار فینال به طور شدیدی مقابل حریف انگلیسی خود یعنی آرسنال به زحمت افتادند و حتی با یک گل نیز از حریف عقب بودند اما بارسلونا در ادامه با نشان دادن فوتبالی قدرتمند به بازی برگشت و در نهایت با پیروزی ۲-۱ توانست برای دومین بار قهرمان اروپا شود.

میلان انتقام گیر

بدون شک در آن زمان میلان بهترین تیم ایتالیا در اروپا بود، آنها همیشه در اروپا حرفی برای گفتن داشتند و حتی می‌توان گفت بخشی از نیروی خود را همواره برای آن ذخیره می‌کردند. ستاره میلان در آن سال کاکا بود که توانست در طول رقابت‌ها ۱۰ گل برای تیمش به ثمر برساند و در انتها نیز به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد، او نقش بسیار مهمی را در پیروزی میلان مقابل منچستریونایتد در بازی نیمه‌نهایی داشت. میلان در بازی فینال مانند سال ۲۰۰۵ مقابل لیورپول بنیتز قرار گرفت و این‌بار توانست با دو گل فیلیپو اینتزاگی حریف خود را ۲-۱ مغلوب کند تا نه تنها انتقام شب تلخ استانبول را از لیورپول گرفته باشد بلکه هفتمین قهرمانی خود را در اروپا تجربه کند.

شانس و لغزش

به نظر می‌رسد قهرمانی‌های یونایتد در اروپا همواره باید دراماتیک باشد؛ بعد از آن اتفاق غیرقابل تصور در سال ۹۹، یونایتد یکبار دیگر با تکیه بر حوادث عجیب فوتبالی قهرمان اروپا شد. قدرت دفاعی کم‌نظیر آنها و دوران اوج ستاره‌ای مانند کریستیانو رونالدو باعث شده بود تا آلکس فرگوسن تیمی قدرتمند در اختیار داشته باشد؛ آنها در نیمه‌نهایی با قدرت دفاعی خود و با نتیجه‌ای نزدیک بارسلونا را شکست دادند تا برای سومین‌بار در تاریخ با حضور یونایتد و چلسی یک فینال که دو طرف آن از یک کشور هستند رخ دهد. بازی در وقت‌های قانونی و اضافه ۱-۱ به پایان رسید و در ضربات پنالتی در حالی که چلسی تنها یک ضربه تا قهرمانی فاصله داشت، پای جان تری در هنگام ضربه زدن لغزید تا کاری انجام شود که شاید یونایتد قادر به انجام دادن آن نبود. سپس با مهار پنالتی آنلکا توسط ادوین فن درسار، منچستر یونایتد در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو سومین قهرمانی خود در اروپا را در سال ۲۰۰۸ جشن گرفت.

قهرمانی مشکوک بارسا با پپ

اولین فصل حضور پپ گواردیولا در بارسلونا به شکلی تاریخی به اتمام رسید اما بارسلونا در سال‌های بعد با ارائه فوتبالی تماشایی و منحصر به فرد، کارش را ادامه داد. آنها در مرحله نیمه‌نهایی در یکی از دراماتیک‌ترین و جنجالی‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، توانستند چلسی گاس هیدینک را از پیش‌رو بردارند و به فینال برسند. در فینال ۲۰۰۹ بارسلونا در ورزشگاه المپیک رم مقابل تیم قدرتمند منچستر یونایتد قرار گرفت و توانست با ضربه سر لیونل مسی حریف خود را شکست دهد تا هم انتقام شکست فصل گذشته را گرفته باشد و هم برای سومین بار قهرمان اروپا شود.

قهرمانی اتوبوسی ژوزه

تیمی قهرمان شد که توانست از پس بارسلونا برآید؛ اینتر بسیار قدرتمند و توقف‌ناپذیر بود، اینتر شاید خاص‌ترین مثال از تیم‌های خوزه مورینیو باشد که به شدت متفاوت‌تر از چلسی بازی می‌کرد. آنها توانستند با یک بازی تدافعی هوشمندانه، حماسه‌ای بزرگ را در مقابل کاتالانها رقم بزنند. آنها بعد از شکستن چندین تیم، در فینال سانتیاگو برنابئو به مصاف بایرن‌مونیخ لوئیس فن خال رفتند که تیمی بسیار پویا اما کم مهره بود، در نهایت اینتر به لطف درخشش مهاجم آرژانتینی خود دیگو میلیتو توانست با دو گل حریف خود را شکست دهد تا در سال ۲۰۱۰ برای سومین مرتبه قهرمان جام باشگاهی اروپا شود.

قهرمانی بارسا با تیکی تاکا

یک پیروزی ۳-۱ شاید زیاد عجیب نبود اما عملکرد بارسلونا در فینال بسیار درخشان بود. خیلی راحت می‌توان گفت بارسلونا در فینال منچستریونایتد را به شدت زمین‌گیر کرد و قدرت بی‌نهایتی از مالکیت توپ و پرسینگ را به همگان نشان داد. آن یک “توتال فوتبال” کامل بود که دوباره متولد شد، بارسلونا با نمایش خیره‌کننده لیونل مسی در بازی نیمه‌نهایی، رئال مادرید را شکست داد و در بازی فینال نیز با نشان دادن فوتبالی مدرن، در ورزشگاه ومبلی، منچستر یونایتد را شکست داد و برای دومین بار در سه‌سال قهرمان لیگ قهرمانان شد.

فتح مونیخ با دستان چک

شما می‌توانید بگویید این فصلی بود که سرمایه‌گزاری‌های چلسی در لیگ قهرمانان بالاخره به نتیجه رسید، البته بدون شک شانس، نقش زیادی در این اتفاق داشت، هرچند که آنها دفعات پیش شاید با بدشانسی ناکام شده بودند. چلسی از مرحله یک‌هشتم نهایی و از بازی برگشت مقابل ناپولی به یکباره پوست‌اندازی کرد و با یک بازگشت رویایی راهی مرحله بعد شد. آنها در نیمه‌نهایی نیز با تکیه بر قدرت دفاعی خود و با اقبال زیاد توانستند بارسلونای گواردیولا را به آخر خط برسانند و راهی فینال مونیخ شوند.

۲۰۱۲ اولین فینالی بود یک تیم آن در شهر خود به میدان می‌رفت، بایرن مونیخ که با غلبه بر رئال مادرید به فینال آمده بود در طول بازی فینال بارها تا یک قدمی فتح جام پیش رفت اما هر بار ناکام بود و در نهایت چلسی دی‌متئو با پیروزی در ضربات پنالتی رویای قهرمانی در مونیخ را برای باواریایی‌ها نقش بر آب کرد. پیتر چک دروازه بان چلسی با مهار دو پنالتی در جریان بازی و ضربات آخر بازی، در کنار دیدیه دروگبا نقش مهمی را در اولین قهرمانی تاریخ چلسی در لیگ قهرمانان ایفا کرد.

لندن در تصرف آلمانها

بایرن مونیخ بعد از دو ناکامی در فینالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ بالاخره به حق خود رسید. برای چهارمین‌بار در تاریخ دو تیم از یک کشور به فینال رسیدند و این بار دو تیم آلمانی بایرن‌مونیخ و بروسیا دورتموند که تا پیش از فینال مقتدرانه حریفان خود را شکست داده بودند در ومبلی لندن فینال ۲۰۱۳ را برگزار کردند. تیم تحت هدایت یوپ هاینکس که فصل پیش از آن، کاملاً ناکام بود این بار با گلزنی دقیقه ۹۰ آرین روبن قهرمانی پنجم خود را جشن گرفت تا در انتهای فصل فاتح سه گانه نیز بشود. مهمترین اتفاق این فصل پیروزی خیره کننده ۷-۰ بایرن مونیخ در برابر بارسلونا در مجموع دو بازی رفت و برگشت و در مرحله نیمه‌نهایی بود.

دسیما

بالاخره انتظارها در مادرید به پایان رسید و هزینه‌های نجومی پرس و شرکا که تبدیل به خریدهای گزافی مانند رونالدو و گرث بیل شده بود، جواب داد تا رئال مادرید برای دهمین‌بار فاتح جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا شود. قهرمانی دهم قوهای سپید بسیار دراماتیک بود، آنها سه تیم آلمانی را که همواره برابر آنها مشکل داشتند را در سر راه خود تا فینال شکست دادند. فینال این فصل در نوع خود بی‌نظیر بود.

برای پنجمین‌بار دو تیم از یک کشور و برای دومین‌بار دو تیم از اسپانیا و برای اولین‌بار دو تیم از یک شهر راهی فینال شده بودند. آتلتیکو مادرید رقیب رئال نیز با اقتدار و ارایه بازی‌های درخشان به فینال رسیده بود. کهکشانی‌ها در بازی فینال در حالی که تا لحظات آخر از رقیب همشهری خود عقب بودند، با گل سرخیو راموس به بازی بازگشتند و در نهایت با پیروزی چهار بر یک دهمین قهرمانی خود را در ورزشگاه دالوژ شهر لیسبون جشن گرفتند./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا