انتظامی: یارانه نشریات دولتی قطع شد

بصير،

حسین انتظامی در نشست با مدیران مسوول مطبوعات و نشریات محلی آذربایجان غربی، با بیان اینکه مدیران نشریات و مطبوعات باید دارای کارآمدی و ابتکار عمل در انتشار نشریات و برنامه ریزی برای هزینه ها باشند، گفت: یارانه ای که دولت برای مطبوعات ارائه می کند برای کمک به مطبوعات است و برای تامین کلیه مخارج آن نیست.

وی همچنین اظهار کرد: مطابق قانون مطبوعات، ویژه نامه هایی که در روزنامه های سراسری منتشر می شوند حق توزیع مجزا ندارند. دفاتر سرپرستی روزنامه های سراسری باید درآمد خود را از منابع دیگری تامین کنند و این ویژه نامه ها باید در وسط روزنامه ها توزیع شود. معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: علیرغم فراگیر شدن استفاده از رسانه های مجازی در کشور رسانه ها و مطبوعات محلی با تهدیدی مواجه نیستند و فرصتهای بسیاری دارند و می توانند در صورتی که بر وجه ممیزی خودشان استوار باشند فعالیت کنند.

انتظامی با اشاره به نشریات شامل ماده ۱۶ قانون مطبوعات نیز گفت: این نوع نشریات حذف می شوند و وزارت ارشاد با رسانه هایی که لیست بیمه ای نداشته باشند همکاری نمی کند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: مطبوعات محلی استان در بخش آگهی ها و تک فروشی دارای مشکلاتی هستند. حجت الاسلام محمدباقر کریمی اظهار کرد: این استان استانی مرزی بوده و نیازمند حمایت های مسوولان است چرا که رسانه ها در بحث شفاف سازی و تنویر افکار نقش مهمی را ایفا می کنند.

این نشست در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور جمعی از فعالان رسانه و مدیران مسوول مطبوعات محلی آذربایجان غربی برگزار شد. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه برای شرکت سمینار تعامل اقوام، ادیان و رسانه به ارومیه سفر کرده است. آذربایجان غربی دارای ۸۴ عنوان نشریه مجوزدار است که ۶۰ عنوان آن توسط اشخاص حقیقی و ۲۴ عنوان نیز توسط بخش دولتی منتشر می شود.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا