داعش حمله به پاکستان را به عهده گرفت

بصير،

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، داعش در بیانیه‌ای مسوولیت حمله به اتوبوس مسافربری در کراچی پاکستان را برعهده گرفته است. در این بیانیه آمده است، در این حمله ۴۳ تن کشته و ۳۰ تن دیگر هم زخمی شدند. این حمله توسط شبه‌نظامیان داعش و در داخل اتوبوسی که سرنشینانش شیعه بودند، صورت گرفت. شبکه خبری بی‌.بی‌.سی نیز گزارش داد، گروه شبه‌نظامی جندالله جدا شده از طالبان پاکستان نیز مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

روز چهارشنبه مردان مسلح موتورسوار به اتوبوسی در کراچی پاکستان حمله کرده و با سوار شدن به اتوبوس سرنشینان آن را به رگبار بستند. این اتوبوس ۵۳ سرنشین داشت که ۴۳ تن آنها از جمله ۱۶ زن کشته شدند. پیروز مشرف، رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان نیز این حمله را محکوم کرد و گفت: تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا صلح در پاکستان را از میان ببرند و این عناصر از جانب هندوستان حمایت می‌شوند. افراط‌گرایی مذهبی تلاش کرده‌ تا در بسیاری مواقع به ارتش کشور رخنه کند اما آژانس‌های جاسوسی آن را کنترل کرده‌اند.

در همین حال، رئیس ارتش پاکستان با محکوم کردن حمله تروریستی روز چهارشنبه به اتوبوس حامل مسافران اعلام کرد که عاملان این جنایت را مجازات می‌کند. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هندوستان نیز در صفحه توییتر خود این حمله را محکوم کرد.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا