حمله خونین به یک کنسرت موسیقی

بصير،پلیس گفت که در جریان درگیری با مهاجمانی که در داخل ساختمان هتل بودند ۵۴ نفر را نجات داده است. عبدالرحمن رحیمی، فرمانده پلیس کابل، به خبرنگاران گفت: “در حمله به مهمانخانه پارک پالس پنج نفر کشته شده اند و پنج نفر هم زخمی که شامل شهروندان خارجی و افغان ها هستند.” رحیمی گفت که یک مهاجم شناسایی شده و تحقیق درباره مشارکت دیگران در حمله هم در جریان است.

این درحالی است که پیشتر سید گل آقا روحانی معاون رئیس پلیس کابل به خبرگزاری فرانسه گفت: “سه مهاجم کشته شده اند. آنها فرصت پیدا نکردند جلیقه های انتحاری خود را منفجر کنند.” افراد مسلح چهارشنبه شب به مهمانخانه پارک پالس در منطقه “کلوله پشته” که در میان شهروندان خارجی طرفدار دارد حمله کردند. یک سخنگوی سفارت آمریکا در کابل تایید کرد که یک شهروند این کشور در حمله کشته شده اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

امار سینها سفیر هند در افغانستان هم در پیامی در توییتر نوشت که “چند قربانی هندی در میان دیگر کشورها هستند.” گزارش می شود که حمله ساعت ۸:۳۰ شب پیش از یک برگزاری یک کنسرت موسیقی از سوی الطاف حسین خواننده افغان روی داد و نیروهای ویژه و سربازان ارتش و پلیس محل را محاصره کردند.  ژنرال قدم شاه شاهین فرمانده سپاه ۱۱۱ ارتش ملی افغانستان پیشتر به رویترز گفت در زمان حمله “خوشبختانه بیشتر مهمانان هنوز برای دیدن کنسرت از راه نرسیده بودند.”

یک مقام امنیتی که نخواسته اسمش فاش شود، پس از شروع حمله به خبرگزاری فرانسه گفته بود: “قرار بود در این مهمانخانه امشب کنسرتی برگزار شود. مهمان‌های خارجی که بیشترشان شهروندان ترکیه و هند بودند، نیز به این کنسرت دعوت شده بودند.” او گفت: “حمله پیش از آغاز کنسرت روی داد. ما فکر می‌کنیم سه تا پنج فرد مسلح توانسته اند وارد مهمانخانه شوند، اما آنها نخست با مقاومت محافظین مهمانخانه روبرو شدند.”

یک کارمند مهمانخانه “پارک پالس” که خود را در یکی از اتاق‌های آن مخفی کرده بود نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که او صدای جیغ مهمان‌ها در دهلیزهای مهمانخانه را در حالی‌که تیراندازی جریان داشته، شنیده است. او گفت: “محفلی با موسیقی زنده افغانی در طبقه بالا با حضور مهمان‌های مهم جریان داشت که صدای تیراندازی شروع شد.” این کارمند که نخواست اسمش فاش شود، بعدا توانسته از مهمانخانه فرار کند و گفته که او دست کم پنج جسد خون آلود را در نزدیکی در ورودی مهمانخانه دیده است.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا