مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

توزیع ۴۵ تن سبوس یارانه‌دار در فریدونکنار

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: کارشناسان بیولوژیک سازمان حفظ نباتات کشور و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از عملیات اجرایی رهاسازی زنبور تریکوگراما در روستای سوته دهستان باریکرود شهرستان فریدونکنار بازدید به عمل آوردند.

وی تصریح کرد: در راستای نظارت بر انجام مبارزه بیولوژیک با آفت ساقه‌خوار برنج و نصب تریکوکارت‌های حاوی زنبور، کارشناسان بیولوژیک سازمان حفظ نباتات کشور و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از عملیات رهاسازی زنبور تریکوگراما در سطح حدود ۲۵ هکتار از اراضی شالیزاری روستای سوته بازدید کردند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه آموزشی پروژه        IPM/FFS  برنج در روستای ملاکلا به اذعان داشت: در این جلسه در زمنیه‌های فنولوژی(ساختار) زنبور تریکوگراما، نحوه تولید، عملکرد و اثرگذاری آن بر روی آفت ساقه‌خوار برنج، میزان تراکم زنبورها بر روی کارت، مدت زمان کارایی آن در مزرعه،چگونگی عملکرد زنبور و نحوه تغذیه آن از تخم آفت، محدوده پروازی زنبور در مزرعه و نحوه تکثیر آن در طبیعت و نصب تریکوکارت در مزرعه توضیحاتی آموزش داده شد.

رزاقی از قلع و قمع بنای مسکونی غیر مجاز در شهرستان فریدونکنار خبر داد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار یک واحد مسکونی را به دلیل تغییر کاربری غیر مجاز زمین زراعی در راستای اجرای مواد ۳ و ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها قلع و قمع کرد.

وی همچنین از توزیع سبوس یارانه‌دار در بین دامداران این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴۵ تن سبوس یارانه‌دار در بین دامداران این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار اظهار داشت: بیش از ۷۵ درصد هزینه‌های جاری یک واحد دامپروری، مربوط به تامین نهاده‌ها و خوراک دام است، به منظور کاهش هزینه‌ها و تامین بخشی از نیازهای این قسمت و نیز حمایت از دامداران و استمرار تولید، این مدیریت در سه ماه گذشته ۴۵ تن سبوس یارانه‌دار در بین دامداران فریدونکناری توزیع کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا