امام‌جمعه فریدونکنار مطرح کرد:

حکم اعدام آیت‌الله نمر هتک‌ حرمت به امت اسلامی است

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، اظهار کرد: در حالیکه بسیاری از اعراب یمن با آل‌سعود هم کیش‌‍اند به آنها نیز رحم نمی‌کند، جنایات‌ سعودی‌ها و تروریست‌ها با روح اسلام سازگاری ندارد.

وی با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان ملل، اذعان داشت: آیا صدای هل من ناصر ینصرنی مردم یمن را نمی‌شنوید، کودکان و زنان بی‌دفاع که زیرنظر سازمان ملل هستند را بمباران می‌کنند و باز هم شاهد سکوت این مجامع جهانی هستیم.

خطیب‌جمعه فریدونکنار با بیان اینکه باید به وحشیان جنگل رحمت فرستاد، خاطرنشان کرد: پلنگ جنگل که حیوان درنده‌ای است اگر خدا بخواهد اطاعت می‌کند اما این حیوان‌های انسان‌نما، هیچ بویی از انسانیت نبرده است.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حکم اعدام آیت‌الله نمر، اظهار کرد: اعدام آیت‌الله نمر حرکت وقیحانه‌ای است که آن را محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این حکم اعدام، توهین و هتک حرمت به امت اسلامی است، تصریح کرد: مسلمانان جهان، ظلم را تحمل نمی‌کنند و برای دفاع از مظلومان جهان برمی‌خیزد.

جلالی با تاکید بر اینکه تمامی مجامع بین‌المللی باید به این حرکت وقیحانه‌ها اعتراض کنند، گفت: جوان‌های ناپخته و تازه کار آل‌سعود می‌خواهند در این هیاهوی جنایات یمن، دست به این اقدام خبیث بزنند.

وی با اشاره به اینکه ملت‌ها بیدارند، اظهار داشت: آنها برای این امر از آمریکا اجازه می‌گیرند و باز هم برای دنیا مشخص شد که این اعمال زیرنظر غربی‌ها است.

امام‌جمعه فریدونکنار با بیان اینکه عدم حضور برخی سران عرب در نشست کمپ‌دیوید سیلی محکمی به صورت اوباما بود، اذعان داشت: این نشست با چند هدف برگزار شد که یکی از دلایل آن، خارج شدن آل‌سعود از باتلاق خودساخته در یمن بوده است.

وی افزود: دومین دلیل برگزاری این نشست ترس غرب از قدرت ساسی ایران در منطقه بود.

جلالی ادامه داد: آنها به دنبال رایزنی برای مقابله با قدرت سیاسی روزافزون جمهوری اسلامی ایران که به برکت منش پیغمبر اسلام جای خود را در میان ملت‌ها گشوده، بودند.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه سومین دلیل آنها از این نشست ایران و شیعه‌هراسی بوده است، بیان داشت: ملت یمن با این بمب‌ها دست از این بیداری اسلامی به وجود آمده بر نمی‌دارند و خود را به خواب غفلت نمی‌زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا