واکنش وزارت خارجه به بیانیه کمپ‌دیوید

بصیر،

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در مورد مطالب مطرح شده در بیانیه کمپ دیوید در مورد کشورمان گفت: “جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید داشته است که حل و فصل بحران‌های جاری در منطقه نیازمند اجتناب از روش‌های نظامی و روی آوردن به گفتگو و راه‌حل سیاسی است”.

وی افزود: “متأسفانه رفتارهایی همچون حمله نظامی خارجی به یمن و نادیده گرفتن تمامیت ارضی این کشور و حمایت آمریکا از این حمله نه تنها در تعارض با مقررات بین‌المللی است بلکه با برخی مفاد بیانیه کمپ دیوید هم همخوانی ندارد، و لازم است کشورهای شرکت کننده در اجلاس مذکور هماهنگی بیشتری در گفتار و رفتار خود داشته باشند”.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به طرح ادعای مبنی بر اقدامات بی‌ثبات کننده ایران، با تکراری خواندن این مطالب افزود: “واقعیات منطقه خلاف چنین ادعاهایی را نشان می‌دهد. جمهوری اسلامی ایران قائل به تحکیم روابط با همسایگان و حسن همجواری می‌باشد و در هیچ‌یک از مناقشات منطقه‌ای راه‌حل نظامی و عدم احترام به تمامیت ارضی کشورها را توصیه نکرده و معتقد است کسانی که به‌جای مبارزه جدی با تروریسم‌٬ زیرساخت‌های یک کشور همسایه و برادر خود را با توسل به نظامی‌گری نابود کرده و صلح و ثبات منطقه‌ای را عمیقاً به خطر انداخته‌اند نباید خود را در مسند قضاوت درباره رفتار دیگران قرار دهند”.

افخم افزود: “ایران اعتقاد راسخ دارد که معضل اصلی منطقه تروریسم و رشد گروه‌های افراطی و تکفیری است و همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باید در این مسیر بدون تبعیض و عدم‌توسل به شعار و ادعا‌، برای ریشه‌کنی این پدیده ضدانسانی اقدام جدی به عمل آورند”.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دعوت کشورهای شرکت کننده در اجلاس کمپ دیوید به انجام گفتگو بین ایران و شورای همکاری گفت: “ایران انجام گفتگو میان کشورهای همسایه را ضروری دانسته و همواره در این مسیر پیشگام بوده و بهتر است طرف‌های مقابل با احتراز از رویکرد کنونی فرافکنی و اتهام‌زنی، حسن نیت خود را با اتخاذ گام‌های اعتمادساز پایدار نشان دهند./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا