برانکو:شکست استقلال مرهمی بود بر زخم هواداران

بصیر،برانکو ایوانکوویچ بعد از برتری یک بر صفر تیمش برابر استقلال در نشست خبری گفت: کاملا روشن است که از نتیجه بدست آمده خوشحال هستم و توانستیم به زیبایی فصل را به پایان برسانیم. دست هوادارانمان را می بوسم که به ورزشگاه آمدند و با ما در شادی سهیم بودند. شاید این پیروزی برابر حریف سنتی یک مرهمی باشد برای هوادارانمان که فصل پر نوسانی را پشت سر گذاشتند.

او افزود: امروز هفته آخر لیگ است و از سازمان لیگ می خواهم تشکر کنم که لیگ جذاب و جالبی را برنامه ریزی کرده است. در رختکن دیدم که ورزشگاه یادگار امام پر از تماشاگر بود و این باعث افتخار سازمان لیگ است.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: وقتی که سرمربی تیم ملی بودم با برنامه ریزی لیگ مشکل داشتیم. پس از ده سال که ایران را ترک کردم، دیدم که سازمان لیگ برنامه‌ای ریخته که تاریخ های فیفا در آن لحاظ شده است. از آنجایی که مسابقات هنوز در جریان است، امیدوارم که قهرمان لیگ در آسیا هم موفق باشد. زیباترین وجه قضیه آنجاست که هواداران همه تیم‌ها تا آخرین لحظه نمی دانند که قهرمان کیست و ابهام در قهرمانی وجود دارد. من به بازیکنانم تبریک می گویم که امروز نقش قهرمانان را بازی کردند و با میل به دنبال برد بودند. علی رغم همه دشواری‌ها آنها تلاش خود را کردند. بخاطر شرایط دشوار آب و هوایی کار ما سخت بود اما بازیکنانم با فداکاری موفق شدند. خوشحالم که ذره‌ای لکه تردید در برد امروز ما وجود ندارد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واقعا فکرش را می کرد با وجود نبود چند بازیکنش موفق شود استقلال را ببرد، اظهار کرد: ما امروز خانزاده و صادقیان را هم علاوه بر دو بازیکن مصدوممان نداشتیم. البته من مربی هستم و مگر می‌شود به چیزی جز برد فکر کنم؟ من همیشه اینگونه تیمم را آماده می کنم. به غیر از بنگر که در خلال یک ماه مصدومیت گذشته‌اش تنها یک یا دو تمرین داشت و علی رغم اینکه هنوز مصدومیتش مرتفع نشده است، او را به تیم آوردم چون می‌دانستم که می تواند به ما کمک کند و در ۲۰ دقیقه پایانی خیلی به ما کمک کرد.

برانکو در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اینکه استقلالی ها می گویند یک پنالتی به سودشان گرفته نشده است گفت: من صحنه ادعایی استقلالی ها را ندیدم اما یک پنالتی ما هم گرفته نشد و من از این بابت مطمئنم.

وی در پاسخ به این سوال که احساسش از اینکه اسمش به عنوان مربیان برنده داربی اضافه شده چیست، گفت: من از بازیکنانم متشکرم چون آنها سزاوار هر تبریکی هستند. ما اینجا هستیم جهت کمک به آنها تا هر روز بهتر شوند. بدون میل و اشتیاق بازیکنان این برد امکان‌پذیر نبود اما درباره احساس شخصی خودم باید بگویم نمی توانم توصیف کنم که چقدر خوشحالم. من در سوابقم از این نوع مسابقات زیاد دارم. من داربی‌های زیادی پشت سر گذاشتم اما داربی امروز یکی از شیرین‌ترین های آنها بود. می دانم که چهره من خیلی خوشحالی را نشان نمی دهد اما در داخلم جوش و خروش است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که درخشان موفقیت آسیایی را به نفع خودش صادر کرده و در صورت ناکامی هم این کار را می‌کند یا نه، گفت: من نفر سومی هستم که در آسیا هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته ام و از هردوی آنها هم قبلا تشکر کرده‌ام. آنها هم سزاوار هستند و بخشی از کار را آنها انجام داده اند. واقعیت این است که کسی انتظار نداشت النصر در خانه به لخویا ببازد و ما تلاش کردیم تا بنیادکار را شکست دهیم تا صعود کنیم. با این حال باز هم می‌گویم که سزاوارترین افراد برای تشویق بازیکنان هستند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا تیمش می‌تواند روند فعلی را مقابل الهلال هم داشته باشد، بیان کرد: البته که خواست و امیال ما بزرگ هستند. سوال خوبی پرسیدید. احتمالا همگی آگاه هستید که مسابقه فرساینده‌ای را پشت سر گذاشتیم و کار حساسی را پیش‌رو داریم. در هر صورت اهداف و امیال ما کاملا مشخص هستند. باید مقابل الهلال نتیجه مناسب بدست بیاوریم و منتظر بمانیم ببینیم در عربستان چه می شود.

برانکو درباره نقش هواداران در بازی با الهلال عنوان کرد: این افتخار سه بار تاکنون نصیبم شده که هواداران در کنار ما باشند. اگر امروز هم هواداران استقلال نبودند، ۱۰۰ هزار پرسپولیسی ورزشگاه را پر می‌کردند. انتظار من از هواداران این هست که در مقابل الهلال کنار ما باشند؛ مثل بالهایی که ما را در مقابل بنیادکار کمک کردند.

وی درپاسخ به سوالی درباره سرنوشتش در فصل آینده اظهار کرد: من تا فصل آینده قرارداد دارم. حالت طبیعی این است که بمانم. طبیعتا اگر مالک جدید باشگاه نخواهد در پروژه اش باشم، من باید بروم. در مدت زمان کوتاهی که اینجا بودم شادی بزرگی را پشت سر گذاشتم. پرسپولیس در فصل آینده استحقاق کامل برای کسب قهرمانی را دارد. /

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا