جنتی: مرزهای استفاده از فضای‌مجازی شکسته

بصیر،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مرزهای استفاده از فضای مجازی شکسته شده و به راحتی می توان اطلاعات را منتقل کرد: گفت: این فضا فرصتی مغتنم برای معرفی علوم و دستاوردها به جهانیان محسوب می شود.

علی جنتی روز جمعه در آیین رونمایی از کتاب الکترونیک ایران با قدردانی از انتشار این کتاب توسط انتشارات اسراء آیت الله جوادی آملی، گفت: در دهه های اخیر شاهد تحولاتی شگرف و بسیار سریع در این حوزه هستیم.
به گفته وی در فضای مجازی به سرعت اطلاعات گسترش و توسعه می یابد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: علوم و دانش های بشری عموما در این فضا در حال جای گرفتن هستند.
به گفته جنتی، ابزارهای هنری ما امروز شامل فیلم های کوتاه سینمایی عموما در فضای مجازی قابل مشاهده هستند.
جنتی گفت: اخیرا در گزارشی خواندم در هر دقیقه ۳۰۰ ساعت فیلم کوتاه در شبکه (یوتیوپ) گذاشته می شود.
به گفته وی امروز بخشی از اطلاعات مربوط به اطلاعات مکتوب در قالب کتاب است که با توسعه علم در فضای مجازی قابل مشاهده هستند.
وزیر ارشاد گفت: با توجه به توسعه فضای مجازی و قرار گرفتن کتاب در این فضا، کتاب فیزیکی همواره ارزش و جایگاه ویژه خود را دارد و هیچ گاه مستغنی نخواهد شد.
عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: در عین حال فضای مجازی برای ما محلی گسترده فراهم کرده که اطلاعات خود را برای جهانیان عرضه کنیم.
وی یادآور شد: زمانی اگر می خواستی یک کتاب را به کشوری بفرستی، مشکلات بسیاری برای ارسال وجود داشت و زمان زیادی را به خود اختصاص می داد، اما امروز با توسعه فضای مجازی به راحتی می توانیم آثار مکتوب را در این فضا نشر دهیم.
جنتی افزود: همه علاقه مندان می توانند بیرون از مرزها از اطلاعات در فضای مجازی استفاده کنند، چنانچه طرف مقابل نیز اطلاعاتی را در این فضا منتشر می کند.
وی گفت: امروز همه مرزها برای استفاده از فضای مجازی شکسته شده و به راحتی می توان اطلاعات را منتقل کرد.
جنتی تصریح کرد: فضای مجازی فضایی دو سویه برای بشریت به وجود آورده و فرصتی مغتنم است که از علوم و دانش و دستاوردهای دیگران در این عرصه استفاده و بالعکس علوم و دانش و دستاوردهای خود را تبیین و به جهانیان معرفی و منتقل کنیم.
وی ضمن قدردانی از تولید سیستم کتاب الکترونیک ایران، این کار را بسیار ارزنده عنوان کرد و گفت: از این پس همه کاربران می توانند به راحتی به کتب مورد نیاز خود دست یابند.
مراسم رونمایی از کتاب الکترونیک ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،حجت الاسلام مرتضی واعظ جوادی آملی (فرزند آیت ا… جوادی آملی) و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و ناشران در سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حال برگزاری است.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز شنبه /فردا/ در مصلی امام خمینی (ره) تهران پایان می یابد./آ
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا