نبرد تن به تن در رمادی ادامه دارد/تصاویر

بصير،وزارت دفاع این کشور از ورود نیروهای ویژه “سوات” و تیپ طلایی ارتش به شهر رمادی برای مبارزه با عناصر گروه تروریستی دعش خبر داد. عشایر اصیل استان الانبار برای مقابله با داعش و حمایت از نیروهای عراقی کاملا آماده هستند.

جنگنده های ارتش عراق نیز ضربات تاثیر گذاری به مخفیگاهها و محل تمرکز عناصر گروه تروریستی داعش در دو منطقه السجاریه و البو علوان وارد کردند. آنها ضربات سختی نیز به مواضع داعش در منطقه الملاحه رمادی وارد کردند.

“دلف الکبیسی” فرماندار رمادی روز شنبه از عقب نشینی عناصر مسلح داعش از مجتمع دولتی زیر بمباران شدید نیروی هوایی خبر داد و گفت: آنها در نزدیک این مجتمع سنگر گرفته اند و گاهی جابجا می شوند. نخست وزیر عراق جمعه اعلام کرد که ساعات آینده شاهد پیروزی نیروهای امنیتی و اهالی استان الانبار خواهد بود و آزادسازی منطقه بیجی نیز نزدیک است.

از سوی دیگر فرماندار رمادی در استان الانبار عراق، از عقب نشینی عناصر داعش از ساختمان های دولتی این شهر خبر داد. “الکبیسی” امروز شنبه اعلام کرد، پس از حملات هوایی سنگین به مواضع داعش در مجتمع ساختمانهای دولتی در رمادی، عناصر داعش از این منطقه عقب نشینی کردند.

الکبیسی به سومریه نیوز گفت: عناصر داعش اکنون نزدیک مجتمع ساختمانهای دولتی موضع گرفته‌اند، و به صورت مستمر در حال نقل و انتقال هستند. وی افزود: اکنون هیچکدام از عناصر داعش در مجتمع ساختمان‌های دولتی نیستند.

در همین حال، برخی گزارش‌های رسانه‌ای در روز جمعه وجود داشت، مبنی بر اینکه مستشاران آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد در شمال غرب الرمادی، منطقه را ترک کرده‌اند. اما منابع امنیتی که خود را معرفی نکرده‌اند، به رسانه‌های عراقی گفتند که این خبر صحت ندارد.

گفته می‌شود، آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد سرگرم آموزش نیروهای عراقی و نیز مسوول هماهنگی میان نیروهای ائتلاف با ارتش عراق هستند.

سقوط الرمادی برای بغداد و کربلا خطر آفرین است

«شیخ خالد الملا» رئیس جمعیت علمای عراق گفت سقوط الرمادی برای دو شهر بغداد و کربلا بسیار خطرناک است. آخرین گزارش‌ها از الرمادی در ساعات پایانی جمعه حاکی است که نبرد میان نیروهای ارتش عراق و گروه تروریستی داعش‌ همچنان ادامه دارد.

عملیات انتحاری ابوخبیب الشامی در الرمادی

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا