شرایط استخدام در آموزش‌وپرورش اعلام شد

بصير،

اظهار داشت: در آینده نزدیک دستورالعمل برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی این وزارتخانه منتشر می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه ما هم هنوز از جزییات و رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش اطلاعی نداریم، تصریح کرد: اما آنچه که درباره استخدام می‌توان مطرح کرد، این است که شرایط مانند دانشجویان دوره کار‌شناسی که در حال حاضر به مدت ۴ سال در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و پس از آن استخدام می‌شوند، نیست و افراد با تعهد خدمت وارد نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بلکه این افراد با گذراندن دوره یکساله و در پایان آن، در آزمون‌های مربوطه شرکت می‌کنند. در صورت کسب امتیازات لازم و احراز شرایط به استخدام آموزش و پرورش در خواهند در آمد. سرپرست دانشگاه فرهنگیان از داوطلب شدن دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد.

مهرمحمدی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رانت‌خواری عملی، گفت: در زمینه استفاده افراد از رانت علمی، قانونگرایی و اهتمام به آن چاره راه است و در غیراین صورت ما حتما با معضلات و مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

مهرمحمدی خاطرنشان کرد: فرآیند ورود اعضای هیات علمی به دانشگاه‌ها در حال حاضر فرایند حساب شده و دقیقی است و بعید می‌دانم با این فرایند شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. وی با اشاره به پرونده بورسیه‌ها ادامه داد: اتفاقی که در رابطه با بورسیه‌ها رخ داد، به حیثیت آموزش عالی کشور لطمه وارد کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: فرآیندهای مستقر برای جذب هیات علمی با اختیاراتی که به دانشگاه‌ها داده شده، در نهایت با تصمیم‌گیری نهایی توسط هیات مرکزی جذب وزارت علوم صورت می‌گیرد، اگر اشتباه، اشکالی و نقصی هم در کار بوده، باید در عملکرد هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها اتفاقی افتاده باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دانشگاه و مدیریت دانشگاهی نباید به جذب هیات علمی فاقد کیفیت لازم رضایت دهند و باید آن مقابله کنند، خاطرنشان کرد: به طور حتم رضایتمندی نسبت به چنین موضوعی گناه نابخشودنی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه رانتخواری علمی اجحاف در حق علم و دانشگاه است، اضافه کرد: فرآیندهای که برای جذب اعضای هیات علمی در حال حاضر در دولت یازدهم مستقر است، فرایندهای دقیق و حساب شده‌ای است.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا