برترین‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب

بصير، در این آیین، انتشارات فاتحان و شرکت تعاونی ناشران گیلان در بخش ناشران داخلی حوزه بزرگسال، انتشارات دیباگران تهران در بخش ناشران دانشگاهی و انتشارات خوش خوان در بخش ناشران آموزشی به عنوان غرفه های برتر شناخته شدند.

در بخش کودک و نوجوان، انتشارات خانه ادبیات و جمال، در بخش ناشران الکترونیک فروشگاه الکترونیکی طاقچه و در بخش ناشران بین الملل انتشارات آوند دانش درحوزه لاتین و انتشارات ویژه نشر در حوزه عرب به عنوان غرفه های برتر معرفی شدند.

انتشارات پیام مشرق نیز به عنوان غرفه برتر حجاب توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر مستقر در نمایشگاه کتاب امسال انتخاب و معرفی شد. همچنین بخشی از آیین اختتامیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به تجلیل از کشور عمان و وزیر اطلاع رسانی این کشور به عنوان میهمان ویژه اختصاص یافت و از بدربن یحیی الراشدی مدیرکل حوزه وزارت اطلاع رسانی عمان به نمایندگی از وزیر اطلاع رسانی این کشور تقدیر شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران از ۱۶ اردیبهشت ماه با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به کار کرده بود. در این نمایشگاه دو هزار و ۴۵۰ ناشر داخلی در ۲ هزار و ۱۶۰ غرفه کتاب های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

در این نمایشگاه همچنین آثار بیش از ۲۸۰۰ ناشر خارجی به نمایش در آمده و همچنین ۱۶۵ هزار کتاب خارجی عرضه شده است. شمار دیگر کشورهای شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ۶۵ کشور می رسد در حالی که امسال در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب حدود ۱۳۰ غرفه فعال یوده است.

هرچند امسال کشور عمان به عنوان میهمان ویژه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافته اما در این رویداد فرهنگی هر روز به یک کشور شامل ایتالیا، عمان، مکزیک، فرانسه، آفریقا، تاجیکستان، افغانستان، لهستان و گرجستان اختصاص داده شد.

در آیین اختتامیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، جمعی از ناشران و میهمانان داخلی و خارجی و اهالی قلم حضور دارند.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا