سوء‌مدیریت در شبکه بهداشت فریدونکنار؛

از گران‌فروشی در داروخانه‌ها تا جمع‌آوری سطل‌های زباله در فریدونکنار

بصیر، در حالی هفته سلامت را در سال ۹۴ پشت سر می‌گذاریم که اعتراض‌ها به عملکرد مدیر شبکه بهداشت فریدونکنار در حال افزایش است.

این اداره که از سوء مدیریت رنج می‌برد نتوانسته خواسته مردم در تامین نیازهای درمانی و بهداشتی آنان را برآورده سازد.

به گزارش خبرنگار ما، فردی برای خرید دارو به منظور بهبودی بیماری خود، به یکی از داروخانه‌های شهرستان مراجعه می‌کند و با کمال تعجب مسئول داروخانه آن دارو را با مبلغی دو برابر قیمت نوشته شده بر روی آن به بیمار عرضه می‌کند.

این بیمار که پس از خروج متوجه این موضوع می‌شود بلافاصله به داروخانه برمی‌گردد و نسبت به این امر اعتراض می‌کند که با پاسخ سربالای یکی از افراد حاضر در آن مرکز توزیع دارو روبه‌رو می‌شود.

وی که از این موضوع بسیار آشفته بود، آن دارو را به آن داروخانه برگشت می‌دهد و از آن محیط خارج می‌شود.

به گزارش بصیر، این برای چندمین بار است که مردم از داروخانه‌های شهرستان به این شکل گزیده می‌شوند و تا به امروز هیچ نظارتی از سوی مسئولان شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار صورت نگرفته است.

این در حالی است که در همین داروخانه‌های شهر فریدونکنار، داروهای کمیاب بسیار گران و برخی داروها نیز تاریخ گذشته به مشتری عرضه می‌شود.

به نظر می‌رسد مدیر شبکه بهداشت فریدونکنار باید به جای توجه به برخی مسائل حاشیه‌ای نظارت خود را بر مراکز درمانی و توزیع دارو بیشتر کند تا شاهد چنین تخلفات آشکاری در روز روشن در این شهر نباشیم.

همچنین شنیده‌ها از آن حکایت می‌کند که بر اساس یک دستور از سوی شبکه بهداشت فریدونکنار، تمامی سطل‌های زباله موجود در یکی از روستاهای این شهرستان که در مقابل خانه بهداشت آن روستا قرار داشت، برداشته شد.

DSC_0296

قبل از اعلام دستور برداشته شدن سطل آشغال در روستا 

به گزارش خبرنگار ما، این در حالی است که همین سطل‌ زباله در مقابل شبکه بهداشت فریدونکنار قرار دارد و این مدیریت از قرار دادن آن در روستا نهی می‌کند.

DSC_0302

سطل زباله موجود در روبه‌روی شبکه بهداشت فریدونکنار!

نکته قابل تامل در این تصمیم آن است که مردم زباله‌های خود را در نبود این سطل زباله در روستا بر روی زمین می‌ریزند و این امر آلودگی‌های زیادی را به همراه آورده است.

DSC_0315

ریختن زباله در روبه‌روی خانه بهداشت روستا

به هر حال آنچه به نظر می‌رسد این است که سیاست یک بام و دو هوای شبکه بهداشت فریدونکنار، موجب افزایش نارضایتی‌های مردم در سطح منطقه شده است که واکنش‌های بی‌شماری را به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا