کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌‌و‌گو با بصیرنیوز:

«کشتی‌نجات» بهترین فرصت تثبیت اقتدار منطقه‌ای ایران است

بصیر، محمدرضا آزادی‌کناری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اشاره به کشتی نجات و امدادرسان جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این کشتی باید به یمن برسد، اظهار کرد: اگر این کشتی به یمن بدون مزاحمت رسید نشان از اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارد و این به معنی شکست رقبا و مخالفان کشور است.

وی تصریح کرد: اگر در راه رسیدن این کشتی به یمن، مورد بازرسی و مزاحمت مخالفان قرار بگیرد، قطعا نیروی دریایی به صحنه وارد می‌شود و علاوه بر دفاع و رفع مزاحمت، با اسکورت به مقصد می‌رسد.

این کارشناس سیاسی افزود: در چنین شرایطی ضعف مخالفان در آبراه بین‌المللی توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

آزادی در ادامه به سومین فرض حرکت این کشتی در راه رسیدن به یمن، اشاره و خاطرنشان کرد: در راه رسیدن این کشتی به یمن اگر مخالفت کنند و مانع از تحقق این امر شوند و کار به اعمال زور و درگیری نظامی کشیده شود پیامدهای آن قابل پیش‌بینی نیست.

وی با اشاره به نشست آمریکا و سران عرب موسوم به کمپ‌دیوید، اذعان داشت: به نظر می‌رسد نشست کمپ‌دیوید در این راستا قابل ارزیابی و سخنان وزیر خارجه عربستان و رئیس جمهور آمریکا پس از این نشست تائیدکننده این ادعا است.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال این حرکت بهترین فرصت برای تثبیت اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در برابر وهابیت است.‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا