اولین مدال تاریخ تکواندوی بانوان در جهان

بصیر،کیمیا علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی برابر جونز از بریتانیا قرار گرفت و با پیروزی ۱۰ بر ۹ راهی نیمه نهایی شد تا ضمن قعطی کردن برنز خود، اولین مدال تاریخ بانوان ایران را به دست آورده باشد.

ششمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12) با برگزاری مرحله مقدماتی رقابتهای اوزان ۵۷- کیلوگرم زنان و ۶۳- کیلوگرم مردان از صبح امروز (یکشنبه) در ورزشگاه “تراکتور” شهر چلیابیسنک در حال برگزاری است و کیمیا علیزاده با شکست نماینده انگلیس مدال برنز خود را قطعی کرد و به جمع ۴ تکواندوکار برتر وزن چهارم زنان رسید.

کیمیا علیزاده، تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان، برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی این مسابقات، ابتدا به مصاف “ماگدالنا لپروسکا” از لهستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر برنده شد، سپس در مرحله دوم با “مارتینا زوبسیک” از کرواسی، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن رقابت کرد که پس از تساوی ۳-۳ در راند طلایی به برتری رسید و با شایستگی به مرحله سوم راه یافت.

تکواندوکار شایسته ایران که در بازی‌های آسیایی ناجوانمردانه از جدول کنار گذاشته شده بود، در سومین مبارزه نیز “چینه لویس” امریکایی را پس از تساوی ۴-۴، در راند طلایی از یش رو برداشت و در ادامه و برای راهیابی به جمع ۴ تکواندوکار برتر با “جید جونز” انگلیسی، قهرمان المپیک لندن و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان رقابت کرد که در پایان با یک رقابت زیبا، جذاب و دیدنی ۱۰ بر ۹ به برتری رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.

این اولین مدال تاریخ تکواندوی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان است. علیزاده برای رسیدن به مرحله فینال این رقابتها عصر فردا (دوشنبه) با برنده دیدار ژاپن و تایلند مسابقه می دهد. تکواندو بانوان از سال ۱۹۸۷ وارد مسابقات جهانی شد. تیم ملی تکواندو بانوان از حضور در مسابقات جهانی از سال ۲۰۰۳ تا کنون هیچ مدالی در این رقابتها کسب نکرده بود. کیمیا علیزاده با قطعی کردن مدالش طلسم مدال نگرفتن بانوان را شکست و اولین مدال آور بانوان در مسابقات جهانی لقب گرفت.

به نفرات اول این مسابقات ۱۲۰ امتیاز، نفرات دوم ۷۲ امتیاز و نفرات سوم ۴۳٫۲۰ امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ تعلق خواهد گرفت./ع

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا