بارسا با گل مسی در مادرید قهرمان شد/ هت‌تریک تلخ رونالدو +جدول

بصیر،هفته سی‌و‌هفتم لالیگا شب یکشنبه با برگزاری ۱۰ دیدار همزمان از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران به پایان رسید که در مهمترین آنها بارسلونای صدرنشین با نتیجه یک بر صفر از سد میزبان خود اتلتیکومادرید گذشت و برای بیست و سومین بار قهرمان لالیگا شد.

تک گل این دیدار را لیونل مسی در دقیقه ۶۵ به ثمر رساند.

در حساس ترین دیدار هفته ما قبل پایانی رقابت های لالیگا شاگردان لوئیز انریکه در تیم فوتبال بارسلونا در غیاب لوئیز سوارز مصدوم برای مسجل کردن پنجمین قهرمانی خود در هفت فصل اخیر رقابت های لالیگا با قضاوت اوندیانو ماینکو در استادیوم ویسنته کالدرون شهر مادرید به مصاف تیم قدرتمند اتلتیکو مادرید رفتند که دقیقا یک سال پیش در چنین روزی توانست پس از سال ها جشن قهرمانی خود در رقابت های لالیگا در استادیوم نیوکمپ شهر بارسلون بر پا کند!
مسابقه را شاگردان سیمئونه بهتر آغاز کرده و در همان ابتدا می توانستند با ضربه سر سیکوئرا بر روی یک ضربه کرنر به گل برسند که فوق واکنش تماشایی براوو مانع از ثبت گل زودهنگام این مسابقه شد. در ادامه اما بارسا به مرور بازی را در دست گرفت. لیونل مسی سه ضربه به سمت دروازه زد که اوبلاک با جایگیری های عالی خود توپ ها را یکی پس از دیگری مهار کرد.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی این نیمه ما اوندیانو ماینکو داور سرشناس بازی به مرد اول مسابقه تبدیل شد. او ابتدا ضربه سر مسی را که در آستانه ورود به دروازه به دستان خوان فران برخورد کرد پنالتی تشخصی نداد و پس از آن نیز در یک صحنه بحث برانگیز خطای گودین بر روی دنی آلوز در داخل محوطه جریمه را بیرون از این محوطه تشخیص داد تا تنها یک ضربه ایستگاهی نصیب بارسا شود که البته آن را نیز مسی با ضربه کات دار خود به تیرک افقی دروازه اوبلاک کوبید تا در پایان این ۴۵ دقیقه نزدیک و پربرخورد با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم اما بر خلاف ۴۵ دقیقه اول بازی جذابی را شاهد نبودیم. مسابقه بیشتر در میانه میدان دنبال شده و هر دو تیم در ایجاد موقعیت گلزنی ناکام بودند، اما با رسیدن به دقیقه ۶۰ و در یک حرکت همچون همیشه لیونل مسی توانست قفل بازی بارسا را شکانده و گل قهرمانی این تیم را به ثمر برساند.

بارسا با گل مسی در مادرید قهرمان شد/ هت‌تریک تلخ رونالدو +جدول

پس از این گل سیمئونه مانژوکیچ و رائول گارسیا را به زمین بازی فرستاد. اتلتیکو تا حدودی از لاک دفاعی خارج شد و این باعث شد تا نیمار و پدرو دو موقعیت ایده آل را در ضدحملات به دست آورند که با بی دقتی هر دو ضربه این مهاجمان به آسمان رفت و از آن حملات و سانترهای نصفه و نیمه روخی بلانکوس ها نیز به جایی نرسید تا در نهایت آبی اناری ها بتوانند با تک گل لیونل مسی برای پنجمین بار در هفت سال و همچنین هفتمین بار در یازده سال اخیر جشن خود را برای رسیدن به جام قهرمانی رقابت های لالیگا برپا کنند.


هت تریک تلخ رونالدو در شب برد بی تاثیر رئال

به گزارش مشرق، در دیگر دیدار مهم امشب هم رئال مادرید که امیدوار بود همشهری اش بارسا را شکست دهد با نتیجه پرگل ۴-۱ در خانه اسپانیول به برتری رسید، اما در نهایت نایب قهرمان لالیگا شد. گل های رئال را در این بازی رونالدو (۵۹، ۸۳ و ۹۱) و مارسلو (۷۹) برای رئال و استوانی ۷۳ برای اسپانیول گلزنی کردند.

نیمه نخست این دیدار نیز با تساوی بدون گل خاتمه یافت اما در دقیقه ۵۹ کریستیانو رونالدو در یک ضد حمله برای رئال مادرید گلزنی کرد. کریستین استوانی روی اشتباه ناواس دروازه‌بان رئال مادرید در دقیقه ۷۳ کار را به تساوی کشاند.

در دقیقه ۷۹ مارسلو گل دوم رئال مادرید را به ثمر رساند و در دقیقه ۸۳ رونالدو روی پاس چیچاریتو گل دوم خود و سومین گل رئالی‌ها را وارد دروازه حریف کرد. رونالدو در دقیقه ۹۱ با ضربه سر خود هت تریک کرد تا شانس خود را برای تصاحب عنوان آقای گلی فصل بیش از هر زمان دیگری کند.

بارسا با گل مسی در مادرید قهرمان شد/ هت‌تریک تلخ رونالدو +جدول

رئال مادرید با این پیروزی خارج از خانه ۸۹ امتیازی شد و در فاصله ۴ امتیازی بارسلونا باقی ماند تا در فاصله یک هفته تا پایان مسابقات دیگر هیچ شانسی برای قهرمانی نداشته باشد و عنوان نخست لیگ را به رقیب دیرین خود واگذار کند.

در جدول رده‌بندی لالیگا تیم‌های بارسلونا، رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید به ترتیب با ۹۳، ۸۹ و ۷۷ امتیاز اول تا سوم هستند. در جدول گلزنان نیز رونالدو با ۴۵ امتیاز اول است و مسی با ۴۱ گل در تعقیب وی قرار دارد.

سایر نتایج دیدارهای همزمان هفته سی و هفتم لالیگا به این شرح است:

ویارئال  – ۲-۱ مالاگا

الچه  ۲ –  ۳ بیلبائو

دیپورتیوو لاکرونیا ۲-۰  لوانته

رئال‌سوسیداد ۰-۳ گرانادا

کوردوبا ۱-۲ رایو وایکانو

ختافه ۱-۱ ایبار

والنسیا ۱- ۱ سلتاویگو

سویا ۲-۱ آلمریا

جدول رده بندی لالیگا
ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
۱ بارسلونا ۳۷ ۳۰ ۳ ۴ ۱۰۸ ۱۹ ۸۹ ۹۳
۲ رئال مادرید ۳۷ ۲۹ ۲ ۶ ۱۱۱ ۳۵ ۷۶ ۸۹
۳ اتلتیکو مادرید ۳۷ ۲۳ ۸ ۶ ۶۷ ۲۹ ۳۸ ۷۷
۴ والنسیا ۳۷ ۲۱ ۱۱ ۵ ۶۷ ۲۹ ۳۸ ۷۴
۵ سویا ۳۷ ۲۲ ۷ ۸ ۶۸ ۴۳ ۲۵ ۷۳
۶ ویارئال ۳۷ ۱۶ ۱۲ ۹ ۴۸ ۳۳ ۱۵ ۶۰
۷ اتلتیک بیلبائو ۳۷ ۱۴ ۱۰ ۱۳ ۳۷ ۴۰ ۵۲
۸ مالاگا ۳۷ ۱۴ ۸ ۱۵ ۴۰ ۴۵ ۵۰
۹ اسپانیول ۳۷ ۱۳ ۱۰ ۱۴ ۴۴ ۴۸ ۴۹
۱۰ رایووایکانو ۳۷ ۱۵ ۴ ۱۸ ۴۴ ۶۴ -۲۰ ۴۹
۱۱ سلتاویگو ۳۷ ۱۲ ۱۲ ۱۳ ۴۴ ۴۲ ۲ ۴۸
۱۲ رئال سوسیداد ۳۷ ۱۰ ۱۳ ۱۴ ۴۰ ۴۹ ۴۳
۱۳ الچه ۳۷ ۱۱ ۷ ۱۹ ۳۵ ۶۲ -۲۷ ۴۰
۱۴ ختافه ۳۷ ۱۰ ۷ ۲۰ ۲۹ ۵۶ -۲۷ ۳۷
۱۵ لوانته ۳۷ ۹ ۹ ۱۹ ۳۴ ۶۷ -۳۳ ۳۶
۱۶ دیپورتیوو لاکرونیا ۳۷ ۷ ۱۳ ۱۷ ۳۳ ۵۸ -۲۵ ۳۴
۱۷ گرانادا ۳۷ ۷ ۱۳ ۱۷ ۲۹ ۶۴ -۳۵ ۳۴
۱۸ ایبار ۳۷ ۸ ۸ ۲۱ ۳۱ ۵۵ -۲۴ ۳۲
۱۹ آلمریا ۳۷ ۸ ۸ ۲۱ ۳۳ ۶۱ -۲۸ ۳۲
۲۰ کوردوبا ۳۷ ۳ ۱۱ ۲۳ ۲۲ ۶۵ -۴۳ ۲۰

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا