عکس/ گرانترین منطقه کانادا دست این ایرانیست

بصیر، اگر سام میزراهی به چیزی که خواهانش هست برسد، یک کاندومینیوم ۸۰ طبقه به نام The One که توسط آرشیتکت مشهور انگلیسی نورمن فاستر طراحی می شود در مشهورترین آدرس تورنتو یعنی شماره ۱ بلور غربی ( One Bloor West) ساخته خواهد شد. این پروژه هم اکنون نیز سر و صدای زیادی ایجاد کرده است چراکه قرار است به جای یک ساختمان ۱۱۴ ساله یعنی فروشگاه لباس مردانه Stollerys ساخته شود. ساختمان این فروشگاه ظرف چند روز پس از دریافت مجوز شهرداری برای خراب کردن آن، علیرغم تلاش های کریستین وانگ-تم عضو شورای شهر تورنتو برای به ثبت رساندن آن به عنوان میراث تاریخی، ویران شد.

شما تا چند سال قبل، بیشتر بخاطر بیزنس خشک شویی تان شناخته می شدید. حالا صاحب یکی از با ارزش ترین املاک کانادا هستید. چطور این اتفاق افتاد؟
بارها از من درباره شباهت های این دو بیزنس با یکدیگر سوال شده. ما با Dove Cleaners، یک بیزنس سطح بالا که به جزئیات توجه دارد را خلق کردیم. بازار املاکی که من به آن وارد شده ام هم این خصوصیت را دارد. مشتریانش هم همان مشتریان Dove Cleaners هستند.
افراد زیادی بودند که می خواستند به زمین Stollerys دست پیدا کنند. چطور این کار را کردید؟
فرایند آن حدود ۱۱ ماه طول کشید. کار متفاوتی که من نسبت به بقیه انجام دادم این بود که فهمیدم در کنار جنبه مالی معامله، صاحبان ملک چه احساسی دارند و چه می خواهند. اینجا فقط پول مطرح نیست. چون شما با کسانی روبرو بودید که ۱۱۴ سال صاحب ملک بودند و به آن وابستگی عاطفی داشتند. باید این را درک می کردید.
چگونه این رابطه را ایجاد کردید؟
چندین بار با آنها ملاقات کردم. از دفتر کارم پیاده به Stollerys می رفتم و در طبقه بالای ساختمان می نشستم و قهوه می نوشیدم. ما در باره گذشته، حال و آینده با همدیگر صحبت می کردیم. گاهی صحبت هایمان ارتباطی به ملک نداشت. ما در باره زندگی صحبت می کردیم. موضوعات شخصی. رابطه بین ما به یک رابطه دوستانه توام با اعتماد متقابل تبدیل شد. چنین رابطه یی نمی تواند ساختگی باشد. ما توانستیم به عنوان دوست در کنار همدیگر بنشینیم و کار را پیش ببریم.
آیا فکر می کنید رونق ساخت و ساز در تورنتو دوام خواهد داشت؟ ۵ تا ۱۰ سال آینده چه اتفاقی می افتد؟
بخش زیادی از آن از روی موج مهاجرانی که به تورنتو و کانادا وارد می شوند قابل پیش بینی است. معتقدم یکی از دلایل رونق کانادا این است که بسیاری از مناطق جهان برای زندگی امن و مناسب نیستند. کانادا هم اکنون به عنوان بهشت امن شناخته می شود. کانادا، سوئیس جدید است. تا زمانی که روند ورود مهاجران ادامه داشته باشد، می توانیم شاهد رشد تورنتو باشیم.
گفتنی است این برج بعد از برج CN Tower بلندترین برج کانادا و احتمالا گرانترین برج خواهد بود ارتفاع این برج ۳۱۸ متر و با بودجه یک میلیارد دلاری ساخته خواهد شد.
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا