اظهارات تند ایاد علاوی عليه ايران

بصير،

اظهارات تند ایاد علاوی عليه ايران
ایاد علاوي افزود: ايران در کنفرانس منطقه اي که در زمان نخست وزيري من تشکيل شد حضور داشت. هنوز کنفرانس برگزار نشده بود که ايراني ها حضور فعالي از خود نشان دادند. اما واقعيت اين است که ايران تاثيرگذاري گسترده اي در عراق دارد و من نمي دانم که مداخله ايران در عراق چگونه مثبت ارزيابي مي شود.

این سیاستمدار سكولار عراقی که با الجزيره گفتگو مي‌کرد، اضافه کرد: اگر آنچه در سوريه مي گذرد و آنچه در عراق و يمن و بحرين روي مي دهد در نظر بگيريم و اگر سخنان مقامات ايراني را مدنظر قرار دهيم مشاهده مي کنيم که مداخلات آنها منفي است. معاون رئيس جمهور عراق ادامه داد: به طور مثال يک مقام ايراني مي گويد بغداد پايتخت امپراتوري پارس است. ديگري مي گويد ما چهار يا پنج پايتخت منطقه را تحت کنترل داريم که شامل بيروت و دمشق و بغداد و صنعا است. اين سخنان را چگونه مي توان مثبت ارزيابي کرد.

وي گفت: من در ديداري که با وزير امور خارجه ايران در داووس سوئيس داشته‌ام اين مطلب را به او گفته ام. من گفتم که اين سخنان موجب التهاب سياسي مي شود. از راديوي ايران شنيده ايم که دو تن از افسران ارشد ايراني در سوريه و عراق حضور دارند. من اين مطالب را در داووس گفته ام.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا