ولایتی: عربستان یک طرف قضیه است

بصير،

علی اكبر ولایتی بعداز دیدار با نبیه بری رییس مجلس لبنان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت:بهتر است هر اجلاسی در خصوص یمن فقط باید بین یمنی ها و با وساطت سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد و در یک محل بی طرف برگزار شود.

دیدار  ولایتی و نبیه بری ظهر روز دوشنبه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت برگزار شد. رییس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی در باره اجلاس یمن در ریاض تاکید کرد: برگزاری این اجلاس ها باید مشروط بر این باشد که بمباران های بسیار وحشیانه سعودی ها در یمن و کشتن مردم بی گناه غیرنظامی متوقف شود.

دکتر ولایتی در ابتدای این گفتگو با ابراز خرسندی از دیدار بسیار خوب با نبیه بری که از او به عنوان « دوست و برادر قدیمی» یاد کرد، اظهارداشت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و لبنان یک رابطه بسیار قوی ، محکم و راهبردی است. وی اظهارداشت: هرگاه که ما با برادران لبنانی جلسه ای داریم در جهت توسعه روابط و همکاری های دوجانبه و مشورت های منطقه ای می باشد و در ملاقات تقریبا یک ساعته ای که با آقای نبیه بری داشتیم مسائل مختلف دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور بین الملل، نقش آفرینی نبیه بری به عنوان رییس مجلس در لبنان را « ارزنده و سازنده» توصیف کرد و افزود: آنچه در لبنان می گذرد محصول تلاش و کوشش مردم، دولتمردان و اشخاص موثر در صحنه این کشور است. دکتر ولایتی اظهارداشت: خوشحالیم که مردم لبنان، ملتی یکپارچه، مقاوم و ایستا در برابر توطئه های منطقه ای صهیونیست ها، تکفیری ها و افراطیون هستند و این ایستادگی مردم لبنان مثل زدنی و بسیار ارزشمند است.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا