برانکو: منتظر هواداران در آزادی هستیم

بصير،

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر الهلال عربستان اظهار کرد: ما فردا یک واقعه بزرگ ورزشی پیش رو داریم. قبل از هرچیز فرصت را مغتنم می‌شمارم که به بازیکنانم بابت ورود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا تبریک بگویم. وی افزود: بازیکنان با کسب ۱۲ امتیاز موفق به صعود به دور بعد شدند. این یک موفقیت بزرگ شمرده می‌شود. فردا نیز سخت‌ترین حریف را پیش‌رو داریم. علی‌رغم اینکه الهلال عربستان قهرمان عربستان نشده اما یکی از بهترین تیم‌های عربستانی است که در لیگ قهرمانان آسیا به بهترین شکل ممکن کیفیت خود را نشان داده است. نیازی نیست درباره کیفیت و سوابق این تیم صحبت کنم چرا که آن‌ها با کسب ۵۰ جام مختلف یکی از بهترین تیم‌های این قاره هستند.

وی افزود: البته الهلال سال قبل هم می‌توانست قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود اما به خاطر یک معجزه نتوانست قهرمان شود. بازیکنانم به من و تمام هواداران این خوش‌بینی را داده‌اند که با بازی برابر الهلال عربستان بتوانیم به زیباترین وجه ممکن فصل را به پایان برسانیم. انتظار دارم شمار زیادی از هواداران به ورزشگاه بیایند تا اصلی‌ترین کمک را آن‌ها به ما بکنند. کما اینکه در دیدار مقابل النصر عربستان آن‌ها بودند که باعث پیروزی ما شدند.

برانکو گفت: به سختی در فوتبال می‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. باید در برابر الهلال عربستان بتوانیم یک نتیجه مثبت را به ثمر برسانیم، یعنی به برد برسیم. نیمه دوم این دیدار در ریاض در انتظار ما خواهد بود که باید در آن دیدار هم موفق باشیم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه افزود: همان طور که گفتم مهم‌ترین چیز برای ما کسب نتیجه مثبت است. مسابقه‌های پلی‌آف خصوصیاتی دارند که به مراتب مهم‌تر از مسابقه‌های لیگ محسوب می‌شود اما مثل هر تیم دیگری درباره تمام بخش‌های بازی احتیاط خواهیم کرد. یعنی هم در فاز حمله و هم در فاز دفاع. آنچه بیش از همه می‌تواند باعث روحیه پیروزمندانه شود پیروزی‌های مستمر است. در مسابقه‌های این‌چنینی باید عاقلانه و همین طور صبورانه رفتار کنیم که احساس و عقل تحت کنترل عقل باشد. آن وقت چنین عملی می‌تواند به دنبال خود نتایج مثبتی را رقم بزند.

برانکو اضافه کرد: دو مسابقه بسیار دشوار در پیش‌رو داریم. الهلال تیمی است که بسیار خوب خود را سازماندهی کرده است. طیف گسترده‌ای از بازیکنان باکیفیت چه روی نیمکت و چه در زمین بهره می‌برد. بازیکنانی که حتی ملی‌پوشان عربستان محسوب می‌شوند. آن‌ها مثل ما حساس نیستند که بازیکنی که مصدوم است را به هر نحوی بازی دهند. ما قرار است با تیمی بازی کنیم که در فصل گذشته فینالیست لیگ قهرمانان آسیا بوده است و به مراتب بهتر از تیم استرالیایی بودند که توانست قهرمان آسیا شود. برای همه اوضاع روشن است که کار دشواری پیش‌رو داریم. درست نیست که بخواهم قول بدهم اما این قول را می‌دهم که بازیکنانم هرآنچه در توان دارند ارائه می‌دهند، برای باشگاه و همین طور آرم باشگاه و هواداران کل ایران بازی خواهند کرد. آن زمان خدا هرچه قسمت کند همان خواهد شد.

او گفت: الهلالی‌ها بازی هجومی را انجام می‌دهند و ما هم باید یک بازی هجومی پاسکاری آن‌ها را از بین ببریم. تلاش کنیم هافبک‌های این تیم را از بازی خارج کنیم. همان طور که گفتم باید در بازی فردا عاقلانه و صبورانه رفتار کنیم. بازیکنان من خستگی مفرطی دارند ولی آن‌ها در دیدار مقابل استقلال بسیار زیاد تلاش کردند ولی حق ابراز خستگی ندارند چون این مسابقه‌ای است که هیچ کس حق مصدومیت و خستگی ندارد.

برانکو درباره محرومان و مصدومان تیمش گفت: خانزاده را به دلیل محرومیت نداریم. محسن بنگر پس از یک ماه دوری از تمرین‌ها، موفق شد ۲۰ دقیقه موفق را مقابل استقلال به میدان برود. اومانا و علی‌عسگر با مصدومیت مزمنی دست و پنجه نرم می‌کنند اما بقیه بازیکنان سالم هستند. البته کفشگری هم مصدوم است. او در این مسابقه شاه‌کلید ما بود. ما در برابر الهلال تسلیم نمی‌شویم. ما استقلال، بنیادکار و همین طور النصر عربستان را شکست دادیم، پس می‌توانیم الهلال را نیز شکست دهیم. ما تمام اطلاعات لازم را درباره الهلال جمع‌آوری کردیم و امروز بناست به شکل مضاعف بازیکنان‌مان را درباره اطلاعات بازی با الهلال مطلع کنیم اما این هم درست نیست که به صورت کامل خود را با تیم حریف منطبق کنیم بلکه تلاش می‌کنیم با فلسفه بازی تیم خودمان، خودمان را به حریف تحمیل کنیم. مهدی طارمی قربانی نشده و من نمی‌توانم دو مهاجم را کنار هم قرار دهیم. طبیعی است که مهدی طارمی و علی علیپور و عباس‌زاده وظایف خود را انجام دهند.

برانکو افزود: گابریل مصدوم است و فردا نمی‌تواند برای ما بازی کند و برای او فصل تمام شده است. او دیروز تمرین کرد اما نه اینکه بتواند بازی کند. وی درباره شناختش از لیگ عربستان هم گفت: من این لیگ را به خوبی می‌شناسم. حدود ۷۰ درصد بازیکنانی که در زمانی که من در عربستان بودم هنوز هم بازی می‌کنند. با این تفاوت که برخی از بازیکنان در دوره من جوان بودند الان دیگر بازیکنان باتجربه‌ای شده‌اند. عربستان خارجی‌های جدیدی را به لیگش آورده و شیوه بازی‌اش را تغییر داده است اما من الهلال را به خوبی می‌شناسم اما این مهم نیست و مهم این است که بازیکنان ما درون زمین چه راه حلی را برای گل زدن پیدا کنند.

سرمربی پرسپولیس در پایان گفت: من هم از هواداران دعوت می‌کنم تا به ورزشگاه بیایند تا همه با هم به یک بدنه تبدیل شویم و روشن است که بعد از بازی فردا همه با هم می‌توانیم شادی کنیم چون مسابقه ما مسابقه‌ای است برای غرور و افتخار ایرانی. امیدوارم همه ما به یک بدنه تبدیل شویم.

مهدی طارمی هم درباره دیدار پرسپولیس با الهلال اظهار کرد: درست است آن‌ها بازیکنان ما را آنالیز کرده‌اند اما ما هم آنها را خوب می‌شناسیم. من در این بازی خیلی راحت بازی می‌کنم. ما ۱۰۰ هزار هوادار داریم و الهلالی‌ها از این ۱۰۰ هزار می‌ترسند. استرسی که آن‌ها دارند ما نداریم. طبیعتا فکر می‌کنم بازی راحت‌تری را می‌توانم در تهران مقابل آن‌ها انجام دهم. امیدوارم این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. می‌دانم که هواداران به ورزشگاه می‌آیند اما از آن‌ها می‌خواهم که ۱۰۰ هزار نفر را به ۲۰۰ هزار نفر برسانند. ما به آن‌ها نیاز داریم تا بتوانیم راحت بازی کنیم.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا