کنترل داعش بر میدان گازی شهر پالمیرا

بصير،ه نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌های داعش موفق شدند پس از حمله‌ای شدید کنترل دو میدان گازی الهیل و الارک در نزدیکی شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) و شهرک “السخنه” را در دست بگیرند.

میدان گازی الهیل در ۴۰ کیلومتری شهر پالمیرا و حوزه الارک در ۲۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. روز یکشنبه درگیری‌های شدیدی میان داعش و نیروهای مردمی در اطراف این دو میدان گازی در شمال شرق پالمیرا رخ داد. این در حالی است که منابع آگاه سوری روز دوشنبه اعلام کردند که ارتش سوریه تروریست‌های داعش از اطراف این شهر بیرون رانده است.

طلال البرازی، استاندار حمص به خبرگزاری فرانسه گفته است که درگیری‌ها در شمال و شمال غرب پالمیرا میان داعش و نیروهای سوری ادامه دارد اما اوضاع امنیتی تحت کنترل است. مأمون عبدالکریم، مدیرکل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه اعلام کرد که دو خمپاره به پارکی در نزدیکی موزه پالمیرا اصابت کرد اما آسیبی به دنبال نداشت. وی افزود: از حدود چند هفته پیش این موزه تخلیه شده و برخی از آثار باستانی آن به اماکن امن منتقل شده‌اند. در استان ادلب نیز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی سوریه و تروریست‌ها در اطراف پادگان المسطومه رخ داد.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا