واکنش نمایندگان به حذف یارانه های نقدی

بصیر، روز گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعتراضاتی از سوی نمایندگان مبنی بر حذف افراد مستضعف و کارگر از دریافت یارانه نقدی مطرح شد.

سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد در مجلس در تذکری این اعتراض را اعلام کرد و خواستار ارائه گزارشی دقیق در این خصوص شد. در این گزارش دیدگاه برخی از اعضای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس را نیز درباره این تذکر می‌خوانید:

تاجگردون: ۴ شاخص مهم برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی/راه بازگشت وجود دارد

غلامرضا تاجگردون در خصوص شاخص های دولت برای حذف یارانه نقدی افراد گفت: دولت شاخص هایی برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی دارد اما تاکنون این شاخص ها را به کمیسیون برنامه اعلام نکرده است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در تشریح شاخص های احتمالی دولت گفت:گردش مالی، در آمد، دارایی، سفر های خارجی متعدد از شاخص های دولت برای حذف افراد ثروتمند از دریافت یارانه نقدی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: دولت بر اساس این شاخص ها پیش می رود و افراد قابل شناسایی را حذف می کند.

تاجگردون با بیان اینکه افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی حذف شده اند به یک دهک نیز نمی رسند اظهار داشت: دولت راه را برای کسانی که به حذف یارانه ها اعتراض دارند و به اشتباه یارانه های آن ها حذف شده است باز گذاشته است و افراد می توانند در سامانه مورد نظر شکایات خود را ثبت کنند.

عثمانی: دولت شاخص های دهک های پر در آمد را اعلام کند

در ادامه محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت باید شاخص های دهک های پر در آمد را به صورت شفاف اعلام کند.

وی در تشریح شاخص های احتمالی گفت: ثروت و دارایی افراد باید مبنای اصلی دریافت و یا عدم دریافت یارانه نقدی باشد.

وی گفت: تاکنون از حوزه انتخابیه ام اخباری مبنی بر حذف ناعادلانه افراد از دریافت یارانه نقدی دریافت نکرده ام.

پور ابرهیمی:دولت تبعات حذف یارانه را متوجه مجلس نکند

محمدرضا پور ابرهیمی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:چند روز گذشته برخی افراد کارمند و مستحق دریافت یارانه نقدی به بنده مراجعه کرده و نسبت به عدم دریافت یارانه اعتراض کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت غیر منطقی یا برحسب اشتباه حذف یارانه ها را انجام دهد که تبعات آن را به مجلس مرتبط کند که مجلس در قانون بودجه ۳ هزار میلیارد اعتبارات یارانه های نقدی را کاهش داده است. مجلس واکنش نشان خواهد داد.

وی تاکید کرد: دولت باید شاخص های خود برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی را به صورت شفاف بیان کند.

پور ابرهیمی گفت: از دولت درخواست کرده ایم گزارشی در این خصوص به کمیسیون اقتصاد ارائه دهند.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۴ دولت مجاز است ۳۹ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و یا غیر نقدی به افراد یارانه بدهد. این مبلغ در سال گذشته ۴۲ هزار میلیارد تومان بود که امسال ۳ هزار میلیارد کاهش یافت. و دولت موظف به حذف دهک های در آمد بالا شد.

نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه نیز چندی قبل از کسری ۱۸ هزار میلیاردی اجرای قانون هدفمندی خبر داده بود.

مجلس در ایایم بررسی قانون بودجه قصد داشت شاخص هایی را برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی اعلام کند مانند حقوق بالای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی و املاک و مستغلات که از این کار منصرف شده و تصمیم گرفت دست دولت را در انجام این کار باز بگذارد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا