دو روايت متفاوت از تنش در سخنراني‌روحاني

بصير،

روايت اول از خبرگزاري اصولگرا
خبرگزاری فارس: عصر امروز (چهارشنبه) دیدار رئیس جمهور با علما، خانواده‌های شهدا و نخبگان شهر تبریز در تالار معلم این شهر با حواشی همراه بود. یکی از نکات جالب حاشیه‌های این دیدار مربوط به بیان مشکلات نخبگان استان بود که قرار بود توسط یکی از منتخبان استان به گوش رئیس جمهور برسد، اما وقتی این منتخب روی سن رفت تا مشکلات نخبگان استان را مطرح کند، بعد از از بیان چند مورد سمت سخنانش تغییر کرد و به اعلام نظرات خاصی پرداخت که با اعتراض حاضران در جلسه روبه‌رو شد.

وی در ادامه سخنان خود از رئیس جمهور اسبق دفاع کرده و از دولت یازدهم خواست تا توجه ویژه‌ای به وی در خصوص مشکلاتش کند اما این حرکت با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» حاضران مواجه شد. قضیه البته به همین جا ختم نشد و در ادامه این حرکت، برخی از حاضران در جلسه در دفاع از رئیس جمهور اسبق شعارهایی در حمایت از وی سردادند که همین موضوع با اظهار ناراحتی و اعتراض شرکت‌کنندگان در جلسه روبه رو شد.

منتخب استان برای این جلسه همچنان بر تحرک خود برای ادامه سخنرانی پای فشرد و با بیان سخنان تحریک‌آمیز سعی بر درستی کار خود داشت که در این موقع مجری برنامه خواستار پایان سخنرانی وی و خروج از سن شد. قصه اما ادامه پیدا کرد و این فرد با پایین آمدن از سن هم دست از بیان سخنان خود نکشید و عملکرد وی به اعتراض حاضران دامن زد تا جاییکه مردم و روحانیون سعی در خروج از مراسم داشتند اما با میانجی‌گری‌ یکی از روحانیون فضا آرام شد.

روايت يكي ازجوانان اصلاح طلب آذربایجان

سمانه شاهدی از جوانان اصلاح‌طلب آذربایجان که خود فرزند یکی از جانبازان دفاع مقدس است، در نامه ای به حسن روحانی، از اینکه او به برخورد توهین آمیز در جلسه با سخنان پرویزی هیچ واکنشی نشان نداده، انتقاد کرد. در اين نامه آمده است:
جناب آقای روحانی، رییس جمهور اعتدال و امید، امروز ۳۰ اردیبهشت ۹۴ مهمان شهرمان بودید، و مردم استقبال با شکوهی از دولت اعتدال انجام دادند.ما اصلاح طلب های تبریز، با امید بهبودی اوضاع و شرایط کشور و با توجه به قولهای انتخاباتی شما که “حقوق دان” هستید به شما رای دادیم و امروز مسروریم از اینکه به شما اعتماد کردیم. امروز در جلسه ی دیدار نخبگان تبریز با جنابعالی بغض فرو خورده یکی از ایثارگران دوران دفاع مقدس، جانباز جنگ تحمیلی،….شکسته شد، بغضی که چند سال است همه ی ما آن را به دوش می‌کشیم. بغض خسته شدن از دروغ، بغض از حذف یکی یکی سرداران دوران دفاع مقدس به بهانه های واهی.

اکثر ایثارگران دوران دفاع مقدس که همرزم باکری و یاغچیان و شفیع زاده بودند حالا بخاطر اصلاح‌طلب‌بودن، انگ ضد انقلابی و فتنه گری خورده‌اند. جناب رییس‌جمهور اگر امروز سردار شاهدی در مقابل فحاشی‌های عده‌ای…، فریاد برآورد، این فریاد برای عدالتخواهی و به تنگ آمدن از سرکوب همیشگی طیف اصلاح‌طلب بود. گروهی که حتی حاضر به شنیده شدن سخنان سرپوشیده سخنران حاضر، جناب دکتر پرویزی هم نشدند، و سخنرانی ایشان را ناتمام گذاشتند. و حرف آخر اینکه درست است که در سخنرانی‌تان همه ی گروه‌ها را تشویق به همبستگی و اعتدال کردید ولی ای کاش از این صداهای اعتراضی که از بین جمعیت به حمایت از دولت تدبیر و امید برخاست براحتی رد نمی شدید.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا