پشت‌پرده سه عملیات مهم علیه داعش دریک هفته

بصیر، در یک هفته گذشته سه عملیات مهم مربوط به داعش در راس اخبار جهان قرار گرفت.

اول؛ حمله «نیروی دلتا» (از نیروهای ویژه ارتش امریکا) به مقر « ابو  سیاف» در خاک سوریه, کشتن او و ۱۹ داعشی دیگر بعلاوه دستگیری همسرش و آزاد کردن خانم جوانی که خدمتکار منزل آنها و بازگشت از عملیات بدون مجروح و  تلفات جانی.  ابو سیاف نام مستعار  و از اهالی تونس بود. دولت آمریکا هویت اصلی او را فاش نکرد. اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به فرمان اوباما دستور اجرای عملیات مذکور را به ارتش ابلاغ کرده است. (۱)

ابو سیاف چه کسی بود؟ تا قبل از این جریان کمتر کسی او را می شناخت. اشتون کارتر در بیانیه ای از او بعنوان مدیر بخش نفت و گاز , بعلاوه امور مالی داعش یاد می کند. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می گوید که آنها رکورد بسیار دقیقی [از دخل وخرج خود] را در دفاتر خود ثبت می کردند و اکنون کلیه دفاتر و کامپیوترهای آنها در دست ماست.
از لابلای گفته ها و نوشته های آمریکائیان می توان نتیجه گرفت که ابو سیاف خزانه دار  داعش بوده و بیشتر و یا همه ۱۹ نفر بقیه حسابرس و یا دفتردار بوده اند. احتمالا دزدی می کرده و وجوهات را به حساب یا حسابهای زنش می ریخته است. دلیل دستگیری و زنده ماندن این خانم تا کنون می تواند این باشد.

داعش از همان اوائل (۴ سال پیش) از طریق باجگیری و  تصاحب کاسبی های استراتژیک مانند نانوائی و ۲۰ درصد مالیات بستن به در آمد شرکتها و تصاحب بانکها و چاهای نفت, ۵۰ درصد مالیات به درآمد کارکنان دولت درآمد مکفی و خوبی را برای خود بوجود آورد. از سال گذشته با ورود به عراق و اشغال بخش قابل توجهی از سرزمین عراق و سوریه درآمد آنها بیشتر شد.  (۲)

درآمد داعش روزی یک میلیون دلار مقرر شده است. (البته شاید بعد از فتوحات جدیدشان در عراق و سوریه افزایش پیدا کند)  با اینکه اطلاعات کمی در دست داریم می توان سیستمیک بودن درآمد و بودجه داعش مشاهده کرد. اعدام ابو سیاف در آستانه ورود به مرحله ای تازه و حتما تعیین خزانه دار جدید دیگر  بیانگر نقش آمریکا در کل ماجرای داعش می باشد. آمریکا ۳۰۰۰ ارتشی نیروهای ویژه را در سوریه و عراق مستقر کرده است که یکی از وظائفشان کنترل ماشین مدیریتی داعش است. وگرنه ابو سیاف را بجز آفریدگارش کسی نمی شناخت!

حتما آمریکا هزینه های خود را نیز دریافت می کند و جائی ثبت هم می شود. حالا که درآمدشان معلوم شد باید پیدا کرد که آیا درآمد خود را به «آی – آر -اس» (اداره مالیات آمریکا) می پردازد؟ در غیر این صورت به آی -آر – اس گزارش دهیم تا شاید دولت فدرال فرجی شد و این جنایت کاران را از منطقه ما دور کرد! حتما می دانید که “آل کاپون” به جرم عدم پرداخت مالیات بر در آمد دستگیر و زندانی شد. نه بخاطر کسب غیر مجاز و آدمکشی و غیره! شما فکر می کنید آمریکا اطلاعات بدست آورده را در اختیار ۳۹ کشور متحدش (در مبارزه بر علیه داعش) خواهد گذاشت؟ وزارت خزانه داری (United States Department of the Treasury) یکی از پانزده وزارتخانه‌های دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است. این وزارتخانه در سال ۱۷۸۹ طبق لایحه کنگره برای مدیریت سود مالی دولت تاسیس شد و توسط وزیر خزانه‌داری که عضوی از کابینه ایالات متحده آمریکا است، مدیریت می‌شود. مقر سازمان در واشنگتن است.

دوم؛ سقوط یکی از ده شهر بزرگ عراق “رمادی” مرکز استان الانبار به دست داعش است که جان کری اعلام کرد ظرف چند روز آینده از آنها پس گرفته خواهد شد.
وی با چهره کشیش مآبانه اش همواره در منفعل نگاه داشتن مخالفان آمریکا موفق بوده است. و اما توفان شن , دلیلی است که آمریکا بعنوان عذر عدم حضور نیروی هوائی مطرح می کند. ولی مکان و مدت زمان آنرا مشخص نمی کند!.
بدون تردید نیروی نظامی آمریکا در این حمله برای اشغال الرمادی شرکت داشته است ولی در کنار آفریده خود داعش.
از ۳۰۰۰ نفر  نیروی ویژه نظامی کافی است که چند صد نفر آنها در صف مقدم داعشی ها قرار گیرند. آنها که چهره خود را پنهان می کنند!

سوم؛ اشغال شهر تاریخی تَدمُر (پالمایرا) توسط داعش. شهر باستانی – تاریخی چند هزار ساله پالمیرا یا تدمر پایتخت پادشاهی به همین نام است که همزمان با امپراتوری رم باستان وجود داشت.هم اکنون در این شهر تاریخی علاوه بر بناهای، تعداد زیادی از آثار باستانی در موزه های این منطقه جای داده شده اند. شهر تاریخی پالمیرا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت است و تا ۴ سال قبل و پیش از بحران سوریه، میزبان شمار زیادی از گردشگران خارجی بود. این شهر تاریخی در ۲۱۵ کیلومتری شمال شرقی دمشق قرار دارد. قبل از این داعشی ها با حمله به موزه اصلی شهر موصل عراق و مناطق باستانی اطراف آن، همه مجسمه های تاریخی و آثار باستانی آن را تخریب کردند.

اینبار طوفان شن هم در میان نبود! متاسفانه آمریکا میراث باستانی مردم سوریه را غارت خواهد کرد. یک نیروگاه برق هم که در آن نزدیکی است را تصاحب کرده اند که بخش قابل توجهی از برق دمشق را تامین می کند و از همین حالا با دولت سوریه مذاکره برای تعیین قیمت کیلو وات ساعت را شروع کرده اند.

آمریکا می توانست حضور ۳۰۰۰ نفر از بهترین جنگنده های خود در منطقه را فاش نکند. ولی چون طبقه حاکمه کنونی آمریکا تحت تاثیر افکار جان دی راکفلر هستند و او معروف به دقت بی همتا در نگاه داشتن رکورد و دفاتر حساب و کتاب بود در نتیجه صلاح دیده شده است که تعداد نیروهای نظامی اعلام و رکورد آنها در قسمت خدمات مشاوره ای و عملیاتی ثبت و پول آنرا دریافت کنند. گذشت انزمان که آمریکا بصورت رایگان در قتل و غارت کشورهای دیگر پیشقدم بود!.

سان تزو جمله معروفی دارد: «تمام جنگ بر فریب استوار است.» بر مبنای مدارک موجود “سان تزو” اولین استراتژیست تاریخ است. او  تقریبا ۲۵۰۰ سال پیش در چین زندگی می کرد. در کتاب کم حجمش  “هنر جنگ” در ۱۳ فصل با صراحت و روانی بی نظیری ۱۳ بعد  مختلف جنک را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است./ع
(۱)

http://www.defense.gov/Releases/Release.aspx?ReleaseID=17274

(۲)

http://edition.cnn.com/2015/05/16/middleeast/syria-isis-us-raid/

http://www.nytimes.com/interactive/2015/05/19/world/middleeast/isis­finances.htm

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا