وحشت از زلزله خرم آباد‌ی‌ها را به خیابان کشاند

بصير،در ساعت ۲۲ و ۲۴ دقیقه و ۹ ثانیه زلزله ای به بزرگی چهار و سه دهم درجه ریشتر در عمق چهار کیلومتری زمین در خرم آباد رخ داد.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که به گفته فرماندار شهرستان خرم آباد منازل و ابنیه پنج روستای جنوب شهرستان دچار خسارت جدی شده است.

بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه جلسه ستاد بحران استان به دستور استاندار لرستان برگزار و تیم های امدادی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

در این نشست استاندار لرستان به نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، مراکز درمانی و بیمارستانی، ارتش، سپاه، فرمانداری و شهرداری ها و سایر اعضای ستاد دستور داد تا نسبت به وقوع زمین لرزه های احتمالی آینده برنامه ریزی دقیق داشته و تا ۴۸ ساعت آینده حالت آماده باش باشند.

مدیر کل ستاد بحران لرستان روز جمعه به ایرنا گفت: تاکنون ۱۲ پس لرزه به ثبت رسیده که این امر موجب شده مردم منازل خود را ترک کرده و شب را در کوچه و خیابان سپری کنند.

رضای آریایی اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین لرزه در عمق چهار کیلومتری رخ داده و از نوع زمین لرزه های سطحی بوده، بسیاری از شهروندان و اهالی روستاهای اطراف شهر این زلزله را احساس کرده و دچار وحشت شده اند.

وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع تلفات جانی دریافت نشده اما منازل مسکونی روستایی به دلیل خشتی و گلی بودن دچار خسارت و آسیب در درجات مختلف شده اند./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا