معاون فرهنگی آموزش و پرورش فریدونکنار:

آموزش ۷۰ دانش‌آموز فریدونکناری در طرح «دادرس»

بصیر، هادی حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: ۲۸ دانش آموز دختر و ۴۲ دانش آموز پسر نسبت به آمادگی برای مقابله با سوانح و حوادث آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در طرح «دادرس» برگزار شد، اذعان کرد: با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان، کانون‌ها و سازمان دانش‌آموزی موفق به آموزش تخصصی ۲۸ دانش آموز دختر و ۴۲ دانش آموز پسر نسبت به آمادگی برای مقابله با سوانح و حوادث شدیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فریدونکنار، خاطرنشان کرد: در این طرح، آموزش کمک‌های اولیه، امداد و نجات و چادرزنی را در دستور کار داشتیم.

حیدری گفت: به دلیل کمبود نیروهای امدادگر در سطح کشور و همچنین عدم دسترسی آسان به مناطق دوردست و صعب‌العبور، باید توانایی مقابله با حوادث و سوانح را در افراد مختلف بالا ببریم.

وی ادامه داد: بهترین افرادی که می‌توان برای آموزش آنها سرمایه‌گذاری کرد دانش‌آموزان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فریدونکنار تصریح کرد: در شرایط سخت و پیش‌بینی نشده، اطرافیان مصدوم، بهترین امدادگران هستند و اگر آموزش‌های لازم را دیده باشند، کمک‌های آنها دارای ارزش‌های مادی و معنوی بسیار زیادی است.

حیدری خاطرنشان کرد: مسابقه‌ای برای اجرای بهتر این طرح در نظر گرفته شده که ابتدا به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا