سرافراز تشریح کرد:

جزئیات یک نظرسنجی در مورد مذاکرات/مردم ایران، آمریکا را عامل نرسیدن به توافق می‌دانند

بصیر، دکتر محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما شب گذشته در مراسم افتتاح ساختمان صداوسیما مرکز خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی از نظر وسعت، سومین استان کشور است و در بازدیدی که از این مرکز داشتیم، دوست دارند در همه موضوعات جزو سه استان برتر باشند و این نشانه همت بلندی است که این استان فرهیخته دارد.

وی افزود: مرکز خراسان‌جنوبی، تولیدات خبری، رادیویی و تلویزیونی خوبی داشته است و در برنامه‌های مستند و پویانمایی، موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.

کار با خلاقیت پیش می‌رود

رئیس رسانه ملی بابیان‌اینکه در دوره جدید، داشتن سازمانی چابک و همکارانی پرتلاش مدنظر ما است اظهار کرد: کار با خلاقیت پیش می‌رود وگرنه با وجود رقبای زیادی که داریم، موفق نخواهیم بود.

سرافراز خاطرنشان کرد: آنچه امشب افتتاح می‌شود، ساختمان صداوسیمای مرکز خراسان‌جنوبی با امکانات خوب و با ارزش است که از جهت سخت‌افزای و نرم‌افزاری، سرمایه‌گذاری خوبی در آن شده است که امیدواریم همکاران از این موقعیت استفاده و برنامه‎های خوب و مؤثری تولید کنند.

راه‌اندازی دو شبکه جدید تلویزیونی نسیم و افق با دو رویکرد جدید در سراسر کشور

وی یادآور شد: در طی ماه‌های اخیر دو شبکه جدید تلویزیونی نسیم و افق را با دو رویکرد جدید در سراسر کشور راه‌اندازی کردیم که شبکه نسیم با رویکرد ایجاد نشاط در جامعه و شبکه افق با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، رقبای زیادی دارد و دشمنان زیادی هستند که سرمایه‌گذاری می‌کنند تا مخاطبان ما را تحت‌تأثیر قرار دهند که لازم است ما تلاش زیادی انجام دهیم.

سرافراز با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: بعد از توافق لوزان سوئیس، آمریکایی‌ها به جای اینکه روی توافقات تأکید کنند، شروع به زیاده‌خواهی نسبت به مذاکرات کردند و سعی کردند ملت ایران را تهدید و تحقیر کنند که مواضع مستحکم مقام معظم رهبری را در این عرصه شاهد بودید.

نتایج نظرسنجی در خصوص مذاکرات هسته‌ای

وی اظهار کرد: در نظرسنجی که ۳ روز گذشته انجام شد، ۷۰ درصد و اکثریت قاطع مردم ایران نسبت به پایبندی آمریکا به مذاکرات، اعتماد ندارند.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در مورد سوال دیگری که در این نظرسنجی شده بود مبنی بر اینکه آیا موافقند که بی‌طرفی در برنامه‌هایی صداوسیما در چند هفته اخیر پخش و از کارشناسان مخالف و موافق دعوت کرده وجود دارد؟ که ۶۹ درصد موافق این کار بودند.

سرافراز تأکید کرد: ما سعی کردیم در صداوسیما، قدرت تحلیل و شناخت مردم را در این موضوع بالا ببریم.

وی افزود: در این نظرسنجی،  ۶۴ درصد موافق بی‌طرفی صداوسیما بودند.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: ۷۲٫۹ درصد موافق این بودند که اگر این مذاکرات به توافق نرسد، غنی‌سازی بالای ۲۰ درصد را ادامه دهیم.

سرافراز افزود: اگر به توافق نرسیم، پیشنهاد این است که تولیدات داخلی افزایش و واردات برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، کاهش پیدا کند که ۷۰٫۲ درصد موافق این موضوع بودند.

وی اظهار کرد: اگر به توافق نرسیم، ۷۵ درصد، زیاده‌خواهی آمریکا و ۷۰ درصد، دخالت کنگره آمریکا را علت آن می‌دانند.

افکار عمومی مواضع جدید مقام معظم رهبری را درک کرده و با آن همراه است

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: این نشان می‌دهد افکار عمومی، مواضع جدید مقام معظم رهبری را درک کرده و با آن همراه است و با زیاده‌خواهی آمریکا و مواضع تهدیدآمیز آن‌ها مخالف است و اگر به توافق نرسیم، عامل آن را آمریکا می‌داند که این موفقیتی برای رسانه ملی است.

قبایل و اکثریت ارتش یمن همراه با انصارالله است

سرافراز با اشاره به ظلمی که به مردم یمن می‌شود گفت: قبایل و اکثریت ارتش یمن، همراه با انصارالله است و عربستان که مردم یمن را بمباران می‌کند؛ با شیعیان، اهل‌سنت، ارتش و قبایل یمن مقابله می‌کند اما در تبلیغات اعلام می‌کند طرف مقابل، شیعیان هستند.

عربستان جنایتکارانه‌تر از اسرائیل عمل می‌کند

وی تصریح کرد: جنایاتی که عربستان در یمن انجام می‌دهد، مانند جنایات اسرائیل در غزه است و در برخی موارد، جنایتکارانه‌تر از اسرائیل عمل می‌کنند.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: عربستانی‌ها بدون دلیل به بیمارستان‌ها، مدارس و همه زیرساخت‌های یمن حمله می‌کنند و برای کشتی حامل کمک‌های ایران برای مردم یمن، مرتب مزاحمت ایجاد می‌کنند.

شجاعت خلبان ایرانی مردم یمن را به شجاعت بیشتر واداشت

سرافراز با اشاره به شجاعت خلبان ایرانی در کمک‌رسانی به مردم یمن گفت: مردم صنعا با چشمانشان دیدند که چگونه خلبان هواپیما تلاش می‌کرد کمک‌ها را به مردم یمن برساند اما جنگنده‌های سعودی چندین دفعه باند فرودگاه را بمباران کردند و این شجاعت، مردم یمن را به شجاعت بیشتر واداشت.

وی در خصوص ارتباطات زمینی اظهار کرد: ارتباطات زمینی را برقرار کردیم چراکه تجربه داریم که غربی‌ها، ماهواره‎هایی که برنامه‎های ما را پخش می‌کرد، قطع کردند که با تمهیداتی که در گذشته دیده شده بود، هیچ‌وقت برنامه‌ها قطع نشد.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: باید تمهیداتی داشته باشیم که اگر غربی‌ها هوس کردند ماهواره‌ها و برنامه‌های ما را قطع کنند، امکان پخش برنامه‌ها باشد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا