امروز : یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴
تاریخ : ۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۱۲:۵۹ ذخیره فایل ارسال به دوستان

چگونه بخوریم که چاق نشویم !

بصير، روش غذا خوردن عادتی است که افراد طی سالها آن را کسب کرده و تغییر آن بسیار دشوار است. ولی به گفته پژوهشگران این امر امکانپذیر است. تغییر عادتها در غذا خوردن به معنای آن است که افراد روشهای جدیدی را را یاد بگیرند و عادتهای بد قدیمی را با روشهای جدید جایگزین کنند. […]

بصير،
روش غذا خوردن عادتی است که افراد طی سالها آن را کسب کرده و تغییر آن بسیار دشوار است. ولی به گفته پژوهشگران این امر امکانپذیر است. تغییر عادتها در غذا خوردن به معنای آن است که افراد روشهای جدیدی را را یاد بگیرند و عادتهای بد قدیمی را با روشهای جدید جایگزین کنند. البته این امر نیازمند صبر و وقت است.

توصیه‌های زیر که در سایت آلمانی “ایرنیرونگ” منتشر شده است، می‌تواند به کنترل و تغییر عادتها در غذا خوردن، و رهایی از عادتهای بد و غذا خوردن آگاهانه کمک کند:

۱ – خودداری از خواندن، مشاهده تلویزیون یا کاری دیگر هنگام خوردن غذا، به عقیده کارشناسان تغذیه تمرکز بر دو کار در یک زمان دشوار است.

۲ – نباید مکان غذا را تغییر داد، مانند خوردن غذا در اتاق نشیمن مقابل تلویزیون یا در آشپزخانه هنگام پخت غذا یا در دفتر کار.  این کار باعث می شود فرد بدون توجه، غذای بیشتری بخورد لذا کارشناسان معتقدند باید یک مکان را در خانه برای غذا اختصاص داد.

۳ – تعیین زمان مشخص برای غذا که باعث می شود فرد زمان و مقدار غذایی را که می خورد، بداند.

۴ – مقدار زیاد غذا به معنای مفید بودن یا دریافت ویتامین بیشتری نمی باشد بلکه بر عکس باید غذا مفید و موثر باشد مانند یک قطعه کوچک گوشت، ماهی، شیر، ماست یا غذایی که کم چرب باشد.

به گفته محققان مهمترین علل چاقی، عادات بد غذایی و عامل ارثی است، که عامل دوم کاهش وزن را دشوار می سازد  به همین دلیل تنها راه باقیمانده تغییر شیوه غذا خوردن است.  /آ

بلاغ

 

ارسال دیدگاه

photo_2016-05-31_13-37-56

photo_2016-06-02_15-16-08

photo_2016-06-02_15-16-04

1

gorban-1

news