آیت‌الله جنتی در ساری:

قبول بازجویی از دانشمندان شراکت در ترور آنهاست/دولت در حال زمینه‌سازی برای دخالت در انتخابات است

بصیر، آیت‌الله احمد جنتی در همایش در امتداد مقاومت و ایثار، که شامگاه یک‌شنبه با حضور ناظران شورای نگهبان استان مازندران در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شده بود، با اشاره به عظمت انقلاب بی‌مانند ایران اسلامی، از بین بردن طاغوت داخلی و شکستن تابوی استکبار جهانی را از ویژگی انقلاب اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه ملت ایران دانست و اظهار کرد: ولایت فقیه از بزرگ‌ترین دستاوردهای خون شهدا و ایثار و فداکاری ملت ایران و عامل حفظ وحدت ایرانیان و ثبات و سرافرازی ایران اسلامی است.

وی برگزاری انتخابات سالم را از افتخارات نظام اسلامی و جلوه‌ای از حضور پرشور مردم در صیانت از دستاوردهای انقلاب‌شان توصیف کرد و افزود: آنانی که در سال ۸۸ با موضوع تقلب در انتخابات را بر سر زبا‌نها انداختند، بزرگ‌ترین خیانت را به اعتماد ملی و بزرگ‌ترین خدمت را به دشمنان اسلام و ایران کردند که با سکوت خود در مقابل ۲۵۰ هزار رأی سال ۹۲ و هو جنجال روی اختلاف ۱۴ میلیون رأی، خط بطلان بر ادعای خیانت‌بار خود کشیدند.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، هدف تحریم‌های متوالی و مکمل علیه ایران را فشار روی مردم کشورمان ذکر کرد و ادامه داد: طرح دشمنان انقلاب اسلامی این بود که با فشار بیش از حد به مردم و ایجاد نارضایی عمومی، جامغه را آماده پذیرش مذاکره با امریکا و انفعال کامل و پرداختن بالاترین هزینه برای لغو تحریم‌ها کند.

وی با بیان این مطلب که انرژی هسته‌ای همچون ادعای کذب تقلب در سال ۸۸، بهانه‌ای برای شکستن انقلاب و نظام اسلامی است، اضافه کرد: قبول بازجویی از دانشمندان از سوی هر کسی که انجام شود، شراکت در ترور و به خاک و خون کشیدن دانشمندان کشورمان است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه خاطرنشان کرد: آنانی که از خطوط قرمز رهبری و ولایت عبور می‌کنند، خادمان دشمنان هستند.

عضو فقهای خبرگان رهبری با اشاره به این که مردم ایران اسلامی با هشیاری و بصیرت و پیروی کامل از رهبری، حاضرند از تحریم‌ها فرصت‌های طلایی برای نمونه کردن کشورشان به‌وجود آورند، از مسئولان دولت خواست تا به مردم و حقیقت آنان ایمان بیاورند.

جنتی زیاده‌خواهی استکبار را بی‌پایان دانست و گفت: امریکا زمانی مشکلش با ایران اسلامی حل می‌شود که نظام اسلامی دست از همه آرمان‌های خود بکشد.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که اهمیت خبرگان رهبری با هیچ نهادی حتی مجلس شورای اسلامی قابل مقایسه نیست، یادآور شد: متأسفم از این که دولت در خیلی جاها در حال زمینه‌سازی برای دخالت در انتخابات است که امیدوارم اظهارات مسئولان دولت در این ارتباط جدی نباشد.

وی با تبیین جایگاه ناظرین این شورا در سراسر کشور، بیان کرد: نهادی که باید سلامت انتخابات را تضمین و تایید کند و امانت‌دار آرای مردم باشد، شورای نگهبان است که الحمدالله کارنامه روشنی دارد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه گفت: ناظرین در سطح کشور نباید به شایعات توجه کنند، به‌دنبال منابع صحیح باشند و اخلاق محور و حول محور دین و قانون عمل کنند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا