یادداشت سردبیر/

گرانی، فشار بر افکارعمومی و بهبود شرایط اقتصادی، حربه دولت برای توافق با نظام سلطه

بصیر، در حالیکه به گام نهایی مذاکرات هسته‌ای رسیده‌ایم، برخی تحرکات در کشور، مبین تفکری ناعادلانه از سوی دولت تدبیر است.

این تفکر که به دنبال تعامل با نظام‌سلطه به هر قیمتی است، شرایط نامشخصی را برای معیشت مردم کشور به همراه آورد که به عنوان مثال می‌توان به گرانی‌های برخی اقلام غذایی و فرآورده‌های سوختی اشاره کرد.

در واقع دولت با افزایش قیمت و گرانی به دنبال این است که فضا را طوری طراحی کند تا این گرانی را ناشی از تحریم‌ها بداند و با فشاری که بر مردم و افکار عمومی ایجاد می‌کند به سمت و سوی توافقی به هر شکل پیش برود.

این تغییر ناگهانی در حالی صورت گرفت که تنش‌های اقتصادی در کشور تقریبا به حالت کنترل درآمده بود اما به نظر می‌رسد هرچه به پایان مذاکرات نزدیک‌تر می‌شویم، دولت افزایش بیش از حد قیمت را برای فشار بر مردم در دستور کار خود قرار داده است.

این فشار روانی برای همراهی مردم در تحقق توافق به هر شکل، حربه جدیدی است که دولت آن را برای بهبود شرایط اقتصادی تدارک دیده است.

به هر حال اگر دولت تدبیر که پس از گذشت ۲ سال همچنان اندر خم یک کوچه در بهبود شرایط اقتصادی است و تمام توان خود را برای تعلیق نه لغو تحریم‌ها در مذاکرات گذاشته است، بخواهد از این طریق افکارعممی را با خود همراه سازد خیانت بزرگی را مرتکب شده و این امر بسیار مذموم است.

بر اساس این یادداشت آن توافقی مدنظر مردم کشور و به ویژه مقام معظم رهبری است که خطوط قرمز ترسیم شده رهبری که همان موضع مردم است حفظ شود و متاسفانه این حرکت دولت چیزی جزء از بین بردن عزت مردم ایران نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا