رسایی: به جای سوزاندن سهمیه مردم بنزین آزاد را گران می‌کردید

بصير،حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه در صحن علنی در تذکر شفاهی خود با اشاره به سخنان دیروز سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر عدم اعلام فهرست اموال توسط یکی از وزاری دولت قبل و سه نفر از وزاری دولت فعلی برخلاف اصل ۱۴۲ قانون اساسی گفت: آقای محسنی اژه‌ای خیلی ممنون وظیفه شما  اطلاع رسانی درباره این موضوعات نیست وظیفه شما احضار این آقایان و پرسیدن چرایی عدم اعلام اموالشان است.

وی از اخباری درباره عضویت بعضی وزرای دولت در ۱۶ هیات مدیره سخن گفت و خاطرنشان کرد: من در کمیسیون صنایع سوال کردم خبر ثروت ۱۰۰۰ میلیاردی بعضی از وزرا می رسد چرا دستگاه قضایی اقدام نمی‌کند؟

رسایی با ابراز تاسف از قطع کردن یارانه نان از سوی دولت گفت: یارانه ۴ میلیون نفر بدون توجهی قبلی قطع شده است البته یارانه ثروتمندان باید قطع شود ولی چرا بدون اطلاع رسانی ؟

وی در ادامه تصریح کرد: بنزین بدون اطلاع رسانی قبلی و برخلاف اعلام اینکه افزایش نمی‌یابد گران شد در حالیکه می‌توانستند بنزین آزاد را گران کنند نه سهمیه مردم را ؛ سهمیه بنزین رانندگان تاکسی را قطع کردند این را هم اعلام نکردند .

نماینده مردم تهران با نقل خبری مبنی بر گران شدن ۱۵ درصدی بهای گاز خطاب به رئیس جمهور گفت: دست کم مردم را توجیه کنید که چرا این تصمیمات را می‌گیرید. مردم پیامک‌های طنز تلخ می‌زنند که گاز، نان، بنزین و … گران شد آقای روحانی! اگر پول دستی بخواهید و نگویید مدیون هستید.

وی با طرح این سوال که چرا می‌گذارید مردم این مطالب را در پیامک ها مطرح کنند؟ اضافه کرد: با اینکه سیاست‌های شما منفعلانه بوده و کلی امتیاز به غرب داده و فقط عقب نشینی کرده‌اید اما نتوانسته‌اید مشکلات را حل کنید.

رسایی با اشاره به اظهارات دیروز ظریف که گفته بود در دولت قبل با دانشمندان هسته‌ای مصاحبه شده است گفت: رئیس سابق سازمان انرژی اتمی این موضوع را تکذیب کرده است و گفته است این دروغ است و با مدیرعامل دو شرکت براساس بیانیه سعدآباد که آقای روحانی امضا کرده است و تعهد داده بودند از‌آنها توضیح خواستند ؛

نماینده مردم تهران خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف چرا این دروغ را می‌گویید؟ برای اینکه سست بکنید موضع رهبر انقلاب را که فرمودند تا من هستم اجازه نمی دهم از دانشمندان هسته‌ای بازجویی شود.

وی با استناد به سخنان امروز رئیس جمهور که گفته است اقلیت کوچکی برخلاف اکثریت ملت که خواهان صلح هستند مخالف تعامل هستند تصریح کرد: آقای روحانی ! اکثریت ملت ایران خواستار صلح هستند ولی خواستار ذلت نیستند چرا که ۷۰ درصد مردم می‌گویند آمریکا پایبند به این مذاکرات نیست و ۷۳ درصد مردم معتقدند غنی سازی باید ادامه یابد؛ ۷۰ درصد مردم می‌گویند واردات باید کاهش یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای روحانی در سالروز آزادسازی خرمشهر گفته است ان‌شاءالله سرداران سیاسی ما خرمشهرهای جدید را که نفت، بنزین است  از چنگال سازمان ملل آزاد می‌کنیم؛ ‌آقای رئیس جمهور خرمشهر جدید با شعار برد برد آزاد نمی شود ما خرمشهر را با شعار هیهات من‌الذله آزاد کرده‌ایم.

رسایی تصریح کرد: وقتی ما خرمشهر را آزاد کردیم دزفول و آبادان را ندادیم بعد مارش پیروزی بزنیم و با صدام تلفنی سخن نگفتیم و نگفتیم خزانه ما خالی است بلکه آقای هاشمی در حالیکه سیلوهای کشور خالی بود در نماز جمعه می‌گفت سیلوهای کشور پر است اما شما الان می گویید خزانه خالی است بعد می‌خواهید خرمشهر جدید آزاد کنید؟ هرگز آزاد نمی‌شود داعش به نزدیکی مرزهای ما آمده است./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا