خوش یمنی داور دیدار پرسپولیس – الهلال برای سعودی‌ها

بصير،
داور بازی بزرگ امشب الهلال و پرسپولیس در ورزشگاه فهد ریاض والنتین کوالنکو ۳۹ساله است؛ داوری ازبک که ما ایرانی‌ها از او خاطره بدی نداریم.

والنتین همان داوری است که در دیدار دوستانه ایران و کره‌جنوبی(سه‌شنبه ۲۷آبان۹۳) قضاوت مسابقه‌ای را برعهده داشت که با گل دقیقه۸۱ سردار آزمون به سود ما خاتمه پیدا کرد. البته کوالنکو در دیدار مذکور پنج‌مرتبه دست به جیب شد تا نشان دهد برایش اهمیتی ندارد دیداری دوستانه را قضاوت می‌کند یا مبارزه‌ای رسمی را.

یک برد و یک تساوی برای آبی‌ها
والنتین در ۱۰قضاوت اخیر خود ۴۰ کارت زرد و سه کارت قرمز خرج کرده است و این یعنی روبه‌رو شدن سرخ‌ها با داوری که به‌طور متوسط هر ۲۰دقیقه یک کارت از جیبش بیرون می‌آورد.

مردی که دو سال قبل دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را بین اف‌سی‌سئول و گوانگژو در کره قضاوت کرد پیش‌تر دو مرتبه در بازی‌های خانگی الهلال وارد میدان شده است.

والنتین یک‌بار چهارشنبه هفت اسفندماه سال۹۲ بازی الهلال و الاهلی امارات را قضاوت کرد که نتیجه تساوی ۲-۲ بود. در آن دیدار خیمنز و گرافیته برای مهمان گل زدند و ناصر الشمرانی(۶۰ و ۷۴) برای الهلال. یک‌سال و سه‌ماه قبل کوالنکو مجبور شد تا به یک بازیکن الاهلی و دو بازیکن الهلال کارت زرد نشان دهد.

وی در سالی که گذشت هم یک‌مرتبه دیگر راهی ریاض شد تا دیدار الهلال و السد در لیگ قهرمانان را قضاوت کند. آن روز(سه‌شنبه ۲۸مرداد۹۳) سلمان فرج(۷۱) تک‌گل بازی را وارد دروازه قطری‌ها کرد در شرایطی که والنتین ترجیح داد یک‌مرتبه هم برای جریمه کردن بازیکنان دو تیم دست به جیب نشود.

آخرین کارت قرمز
آخرین قضاوت این داور ازبک سه‌شنبه ۲۹اردیبهشت‌ماه یعنی یک هفته قبل در لیگ قهرمانان آسیا انجام شد. والنتین در دیدار چونبوک‌موتورز کره‌ و بیجینگ گوان چین که به تساوی یک- یک انجامید سه کارت زرد داد.

وی که در ۱۰قضاوت اخیر خود ۴۳کارت زرد و قرمز داده، آخرین‌بار در دیدار شورتان و قزلقیوم(لیگ‌برتر ازبکستان) از جیبش کارت قرمز درآورد. والنتین دو هفته قبل در دیدار بجین‌گوان چین و بریسبان‌روار استرالیا برای کنترل بازی مجبور شد هفت کار زرد به بازیکنان دو تیم بدهد. /آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا