افشارزاده: از هیچ مربی برنامه نگرفتیم

بصير، این روزها بحث حضور مربیان خارجی مختلف در استقلال شنیده می‌شود و گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص نیمکت استقلال برای فصل آینده انجام شده است. نام‌های بزرگی در رسانه‌ها برای حضور در استقلال به میان آمده اما مدیرعامل باشگاه استقلال اعتقاد دارد هیچکدام از این اسامی درست نیست.

افشارزاده مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در خصوص مسائل مختلف و اتفاقاتی که طی روزهای اخیر رخ داده صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

*از مربیان خارجی رزومه گرفته‌ایم نه برنامه

آقای افشارزاده این اسامی که در رسانه‌ها مطرح شده گزینه‌های نیمکت استقلال هستند؟ شفاف برای هواداران در این مورد توضیح دهید.

اتفاقا صبح امروز رادیو گوش می‌کردم و دیدم یکسری از اسامی را کاندیدای نیمکت استقلال کرده‌اند. همین جا اعلام می‌کنم که رسانه‌ها گمانه‌زنی نکنند. از خود شما هم می‌خواهم این کار را انجام ندهید. به حرف من دقت کنید. ما از یکسری از ایجنت‌ها رزومه مربیان را که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند گرفته‌ایم و آیا به نظر شما گرفتن روزمه یعنی گرفتن برنامه؟ ما الان نمی‌دانیم چه کسی قرار است تیم را تحویل بگیرد ولی رزومه یکسری مربی را گرفته‌ام که فقط تحقیق کنم تا کار عقب نیفتد. اما اینکه مثلا من بخواهم یک مربی را بشناسم این معنی را می‌دهد که با مربی تمام کرده‌ام؟

* باید با گودرزی حرف بزنم و تصمیم عاقلانه بگیرم

اما گفته می‌شود شما برنامه گرفته‌اید و روی آن مذاکره کرده‌اید؟

عرض کردم من از هیچ کس برنامه نگرفتم و یکسری ایجنت رسمی مربیانی را که می شناسند به ما معرفی کرده و رزومه آنها را به ما ارائه کردند. فقط همین. هیچ مذاکره‌ای بین باشگاه استقلال و هیچ مربی صورت نگرفته و من تمام این مسائل را رد می‌کنم. همین حالا که با شما صحبت می‌کنم امکانات چند کمپ خارجی را به همراه قیمت آنها از اینترنت استخراج کرده‌ایم ولی چون تکلیف تیم مشخص نیست اقدامی نکرده‌ام. پس اگر اینگونه است الان ما باید کمپ‌مان را هم نهایی کرده باشیم و اردوی پیش از فصل ما هم مشخص شده باشد. امروز و فردا باید تکلیف تیم روشن شود که البته در این زمینه من باید با وزیر ورزش صحبت کنم چون در این یکی دو روز خیلی گرفتار بود و نتوانستم او را ببینم اما باید تصمیم عاقلانه گرفت.

*کاری نکنیم که با اسم‌ها بازی شود

این اسامی را نمی‌شود برای هواداران بگویید؟

شما فرض کنید من یکسری اسامی به شما بگویم و فردا این مربیان به ایران نیایند. این می شود بازی با اسم‌ها. امروز شنیدم اسامی مطرح شده که روح خود ما هم از آن بی خبر است. اینکه اسم یک مربی مطرح شود و اصلا نام او در فهرست باشگاه ما نباشد برای خود استقلال هم بد است.شما هنگامی که انتخابات مجلس برگزار می‌شود اسامی بسیار زیادی در خیابان‌ها تبلیغات می‌کنند ولی آیا این تبلیغات به معنی این است که کاندیداها مشخص و انتخاب شده‌اند؟ پس بهتر است کمی دقت کنیم و اجازه بدهیم در اسرع وقت مطالعات‌مان را انجام  دهیم و وقتی یک مربی را گزینه نهایی کنیم آن را به رسانه‌ها می‌گوییم.

* با هیچ مربی داخلی صحبت نکرده‌ایم

با مربیان داخلی چطور؟

با هیچ مربی داخلی صحبت نکرده‌ام و همانطور که گفتم یکسری ای‌جنت به باشگاه استقلال کارنامه مربیانی را که با آنها کار می‌کنند را در اختیارمان گذاشته‌اند.

*به یزدانی فکر هم نکرده‌ام

آیا نام داریوش یزدانی برای سرمربیگری استقلال مطرح است؟

داریوش یزدانی؟ اصلا و ابدا. اصلا به چنین نامی فکر نکرده‌ام و مطمئن باشید نخواهم کرد.

* فصل پیش باید مقابل یکسری کارها می‌ایستادم

در مورد بازیکنان چطور؟ آیا اقدامی کرده‌اید؟

هدف ما این است که یک کالبدشکافی در مورد نتایج تیم داشته باشیم و ببینیم در چه پست‌هایی به بازیکن نیاز داریم. آن وقت در این مورد اقدام می‌کنیم. البته من باید فصل پیش مقابل یکسری از کارها می‌ایستادم چون یکسری بازیکن جذب تیم شد که نزدیک به ۱٫۵ میلیارد تومان برای استقلال هزینه داشت اما از آنها خوب استفاده نشد. تعدادی از آنها صدمه دیدند و حتی به کشورشان برگشتند و تعدادی دیگر هم کارایی نداشتند. اگر من در استقلال ماندم امسال این مسائل را لحاظ خواهم کرد.

* بمانم تا دوشنبه تکلیف سرمربی را روشن می‌کنم

تکلیف سرمربی استقلال تا کی مشخص می‌شود زمان در حال از دست رفتن است.

من تا آنجایی که مسئولیت دارم تلاشم را می‌کنم. اگر تکلیف تیم طی این یکی دو روز روشن شد و من ماندنی شدم تا دوشنبه همه چیز را شفاف اعلام می‌کنم.

* سبک‌دست گفت تا تکلیف روشن نشود پول نمی دهم

ظاهرا قرار بود از فهرست دریافتی بازیکنان استقلال را در این فصل منتشر کنید؟

متأسفانه در اواسط فصل ما یک تقسیم‌بندی برای پرداختی‌ها داشتیم ولی آقای سبک‌دست گفت فعلا پولی نمی‌دهد و تا تکلیف استقلال روشن نشود مبلغی پرداخت نمی‌کند اما من بهرام افشارزاده به قولی که به بازیکنان دادم پایبند هستم.

*۱۰ در صد از قراردادها تا امروز کسر شده است

قبل از آنکه شما مدیرعامل استقلال شوید علی فتح‌الله زاده به خاطر اینکه تیم پنجم شد ۲۰ درصد جریمه برای بازیکنان در نظر گرفت.

افشارزاده حرف‌مان را قطع می‌کند و می‌گوید بله، درست است و این ۲۰ درصد اعمال شده و تا همین امروز هم که با شما صحبت می‌کنم ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان استقلال را هم کسر کرده‌ایم.

*در مورد جریمه بازیکنان مدیرعامل تصمیم گیرنده است

یعنی برای آخر فصل دیگر جریمه‌ای در نظر نگرفته‌اید؟

ببینید بندی در آیین‌نامه انضباطی باشگاه وجود دارد که در صفحه ۱۲ و پاراگراف دوم آن نوشته شده است «کادر فنی و بازیکنان موظف هستند تلاش کنند تا نتیجه مطلوب بگیرند. چنانچه در پایان فصل فوتبالی نتیجه مطلوب حاصل نشد مدیرعامل می‌تواند از طریق کمیته انضباطی در یک حکم کلی کلیه اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم را تا ۴۰ درصد جریمه کند». تشخیص این مسئله به عهده مدیرعامل است و من باید تصمیم بگیرم.

حالا تصمیمی گرفته‌‌اید؟

من باید ابتدا فکر کنم که به بازیکنان چقدر داده‌ام و چقدر در مورد آنها بدقولی کرده‌ام. این مسئله باید در هیأت مدیره تجزیه و تحلیل شود ولی تا امروز تصمیمی نگرفته‌ام اما در هیأت مدیره آن را مطرح می‌کنم.

*نظر اعضای هیات مدیره نظر شخصی است

این روزها صحبت‌هایی از قول برخی از اعضای هیأت مدیره منتشر می‌شود که آنها از گزینه‌های داخلی مثل منصوریان و مجیدی به عنوان سرمربی استقلال یاد می‌کنند.

من دیروز با آقای نجف‌نژاد حرف زدم و از او خواستم اگر گزینه‌ای را اعلام می‌کند بگوید که نظر شخصی‌اش است. از او خواستم که از طرف باشگاه گزینه‌ای را معرفی نکند که اتفاقا نجف‌نژاد گفت که نظر شخصی‌اش را گفته ولی از قول او نوشته‌اند که فلانی گزینه باشگاه است. همین جا هم اعلام می‌کنم هر شخصی در هیأت مدیره یا اطراف تیم گزینه‌ای را اعلام کرد نظر شخصی‌اش را گفته است. بارها من دراین مصاحبه تکرار کردم که ما فقط رزومه گرفته‌ایم آن هم توسط ایجنت‌ها یعنی هیچ صحبتی از طرف باشگاه استقلال با هیچ مربی انجام نشده است.

* ۴ میلیارد داشتم پول بازیکنان را می‌دادم

گفته می‌شود مبلغ سنگینی را برای سرمربی استقلال کنار گذاشته‌اید و شاید چهار میلیارد تومان برای جانشین قلعه‌نویی هزینه کنید.

چهار میلیارد؟ اگر این مبلغ را داشتم پول بازیکنان را می‌دادم. از قول من بنویسید از این به بعد اگر کسی برای استقلال اینگونه مطلب بنویسد از آنها شکایت می‌کنم چون نمی‌شود مطلبی بدون منبع رسمی در یک رسانه‌ای منتشر شود که ذهن مخاطب را درگیر کند.

به عنوان سوال پایانی از کی نقل و انتقالات را آغاز می‌کنید؟

ما هنوز نمی‌‌دانیم در چه پست‌هایی بازیکن می‌خواهیم اما به محض اینکه تکلیف تیم را روشن کنند این کار را انجام خواهیم داد./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا