واکنش دفتر آیت‌الله مهدوی‌ به نامه جنجالی

بصیر، متن اطلاعیه دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله مهدوی کنی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین ولاسیّما علی بقیه اله عجل الله فرجه و جعلنا من خیرانصاره
با سلام و تحیّات شعبانیه به عموم مردم شریف و امّت وفادار و بویژه به ارادتمندان به فقیه مجاهد و عالم پارسا و سیاستمدار صادق مرحوم آیت ا… مهدوی کنی(ره) و التماس دعای خیر در آستانه ایام اله نیمه شعبان و سالگرد ارتحال امام الشهداء به استحضار خواهران و برادران ایمانی می‌رساند:
حفظ نظام که از اهم واجبات است در غیاب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و یاران با وفایش، در گرو صیانت از سیره و مشی و افکار موسسان مجاهد و صادق آن است. چندی است در فقدان یار دیرین امام و رهبری و از بنیانگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت آیه الله مهدوی کنی رضوان الله تعالی علیه بسر می بریم و همچون جمیع علاقمندان به انقلاب اسلامی و گذشته و آینده آن دغدغه حفظ و نشر این اندیشه ها و آثار را داریم. از سویی دیگر توسعه روزافزون رسانه ها و ابزارهای ارتباطاتی و نشر و اشاعه اطلاعات واقعیتی است که در عین بهره‌مندی از فرصتهای پدید آمده نباید آثار و تبعاتی منفی به دنبال داشته و در نقض و نفی و تضعیف سیره نظری و عملی بزرگان نظام و مواریث انقلاب استفاده شود و یا دستاویزی برای استفاده ابزاری از اندیشه ها و آراء یاران امام ره شود.
آنچه در ایام اخیر و با انتشار مکتوبی منتسب به مرحوم آیت ا… مهدوی کنی رضوان اله علیه اتفاق افتاد بلاشک با مشی و سیره دینی و سیاسی ایشان که هماره بر وحدت و یکپارچگی نیروهای نظام و انقلاب تاکید داشتند تناسبی نداشت و با این مقدمه به استحضار عموم اشخاص حقیقی و حقوقی، نهادهای سیاسی و اجتماعی، دانشگاهها، حوزه‌ها ، گویندگان، محققان ، نویسندگان محترم و اصحاب رسانه می‌رساند:
در چارچوب قوانین رسمی انتساب، چاپ، نشر و هرگونه بهره برداری رسانه ای از آثار مکتوب و صوتی و تصویری مرحوم آیت ا… مهدوی کنی بدون کسب مجوز از دفتر تنظیم و حفظ و نشر آثار ایشان ممنوع است. علاقمندان نیز جهت اطلاع از صّحت و سقم استناد به مکتوبات و بیانات معظم له می توانند با این دفتر تماس حاصل فرمایند. بدیهی است چاپ و نشر هرگونه کتاب، مقاله، محتوای صوتی-تصویری و انتشار و نسبت دادن هر اثری به ایشان بدون تأیید این دفتر، غیرقانونی و قابل تعقیب خواهد بود.
ضمن تشکر از همه بزرگوارانی که با مساعدتها و دقت نظر فرصت صیانت از اندیشه و شخصیت آن فقیه مجاهد، عالم پارسا و سیاستمدار صادق را فراهم کرده‌اند از عموم مومنین و ارادتمندان به مقام فقاهت و علم و فضیلت و تقوی و محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای جمع آوری و بسط و اشاعه آثار آن مرحوم، دعوت شده و تقاضا دارد در خصوص آثار و اندیشه‌های این عالم با تقوی و ورع – که در انتشار آراء خودشان احتیاط و تقوی و دقت زائدالوصفی به خرج می‌دادند – با احتیاط و ورع عمل کنند و بر شأن و جایگاه اینگونه سرمایه‌های مقدس و ارزشمند بیفزایند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
دفتر تنظیم و حفظ و نشر آثار آیت ا… مهدوی کنی(ره)
فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا