برای ایجاد شرایط بهتر تلاش می‌کنیم

بصير،محمد باقر نوبخت  ضمن اشاره به همدلی و همراهی دولت یازدهم و مجلس نهم بر اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط دولت تاکید کرد و گفت:ما باید سریع تر از چیزهایی که انجام می دهیم نتایج آن را منعکس کنیم. پس از ابلاغ ۲۴ بند سیاست اقتصاد مقاومتی، ساز و کاری در دولت از سوی ریاست جمهوری به معاون اول و سپس به سازمان برنامه ریزی و بودجه ابلاغ شد. وی افزود: این سازمان موظف شد برنامه های هر دستگاه را بر اساس هر بند سیاست اقتصاد مقاومتی بگیرد و آن را اجرا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار کرد: با مراجعه به آخرین مصاحبه سخنگو با مطبوعات مشخص می شود که گزارش این فعالیت را ارائه کردم و آثار اجرای این سیاست در وزارتخانه های زیر مجموعه دیده می شود. نوبخت با ذکر نمونه ای اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی گزارش امید بخشی درباره تبدیل تراز منفی بین واردات و صادرات محصولات کشاورزی به مثبت و افزایش تولید را منتشر کرد. وی گفت: ما برای آن که بتوانیم تولیداتمان را بیشتر کنیم باید تلاش بیشتری داشته باشیم و ارائه لایحه رفع موانع تولید از جمله این اقدامات است.

وی تاکید کرد: در جلسه دو هفته پیش حداقل ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات جاری کم و به اعتبارات عمرانی خواهیم افزود. نوبخت ادامه داد: ما به دنبال کسب رشد اقتصادی ۸ درصد بودیم که ۴ درصد آن محقق شد و در عین حال وابستگی خود را به بودجه نفت کم کردیم. وی درباره توجه دولت به مذاکرات هسته ای و تلاش برای رفع تحریم ها گفت: می توانیم خود را نسبت به ظلم بزرگی که به ملت ایران روا شده معطوف نکنیم؟ بی تفاوت باشیم؟ باید برای رفع تحریم ها تلاش کنیم و این نقطه قوت دولت است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یادآور شد: اگر ما در بودجه خود منابعی را مشروط بر مثبت بودن مذاکرات دیده ایم اعلام کنید؛ ما خود را در برای بدترین شرایط و ایجاد بهترین شرایط آماده کرده ایم. نوبخت اعلام کرد: دولت به دنبال مهار تورم و رضایت مردم بوده و افزایش هر قیمتی با سیاست ما متناقض است و مردم را می آزارد. گاه ما بین خوب و خوب تر و یا بد و بدتر تصمیم می گیریم. تلاش کردیم یارانه بنزین را حذف و به اشتغال اختصاص دهیم و انتخاب های ما این گونه است.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا