ستاره های هالیوودی بی اعصاب!/تصاویر

بصير،بدیهی است که در چنین فضایی و در جایی که هیچ مرجعی برای کنترل اعمال و رفتار بازیگران سرشناس وجود ندارد، هر روز باید منتظر اخبار گوناگونی درباره ازدواج های نافرجام، روابط پنهانی، خیانت های زناشویی و مسائلی از این دست باشیم. اما امروزه دیگر نمی توان گفت جنجال هالیوودی ها تنها محدود به این موارد می شود. استفاده از مواد مخدر، رانندگی در حین مستی و انواع و اقسام خشونت های خانگی و خیابانی از دیگر مسائلی است که این روزها، در میان ستارگان هالیوودی زیاد دیده می شود.

«خشونت های خانگی و خیابانی» از دیگر مسائلی است که این روزها، در میان ستارگان سینمای هالیوود زیاد دیده می شود. «خشونت های خانگی» عنوانی است که در سال های اخیر تقریبا به گوش همه ما رسیده است؛‌مسئله ای که بسیاری از ستارزگان هالیوود و افراد مشهور جهان به نحوی با آن درگیر بوده و بعضی از آنها مجبور شده اند برای دفاع از رفتارهایی که به تعبیر دادگاه «خشونت خانگی» خوانده می شود، بارها در محضر قانون حاضر شوند.

ضرب و ستم، استفاده از الفاظ رکیک و نشان دادن رفتارها و واکنش های توهین آمیز، از بیشترین مواردی است که در زیرمجموعه «خشونت های خانگی» تکرار می شود؛ البته نمی توان این مسئله را صرفا محدود به هالیوود دانست؛ چه بسا بررسی ها نشان می دهد خشونت های خانگی، محدود به هیچ مرز و فرهنگی نمی شود و در همه جای جهان می توان ردی از آنها را پیدا کرد.

حال در این گزارش، قصد داریم به طور اجتمالی به معرفی چند مورد از خشونت های خانگی بپردازیم که در سال های اخیر به تیتر اصلی بسیاری از سایت ها و خبرگزاری ها تبدیل شد؛ اتفاقاتی که ممکن است در ظاهر متفاوت باشند اما می توان در عمیق آن دلایل مشترکی را که موجب می شود افراد به سمت استفاده از خشونت های خانگی سوق داده شوند، پیدا کرد.

۱- کریستین بیل

شاید کمتر کسی از علاقمندان به سینما بازی تحسین برانگیز «کریستین بیل» را در نقش «بتمن»، ابرقهرمان فرازمینی در برابر شخصیت نفرت انگیز جوکر با بازی «هیت لجر»، به یاد نیاورد. اما آیا کریستین در زندگی شخصی خود هم مانند یک قهرمان رفتار می کند؟

اگر بخواهیم منصفانه به این سوال جواب بدهیم باید بگوییم خیر! کریستین بیل یکی از معدود ستارگان هالیوودی است که به جرم استفاده از الفاظ رکیک و رفتار خشونت آمیز و پرخاشجویانه در خانه، نه توسط همسر بلکه از جانب خواهرش مورد شکایت قرار گرفته است. براساس گزارش سایت Daily Echo داستان به سال ۲۰۰۸ برمی گردد، جایی که کریستین به حدی در استفاده از الفاظ رکیک علیه خواهرش در محل اقامت او در هتل دورچستر لندن زیاده روی کرد که خواهر وی با مراجعه به پلیس رسما از او شکایت کرد.

جالب توجه اینکه از آن زمان تا به حال کریستین با خواهر و مادر خود هیچ تماسی ندارد. این رفتار هنجارشکنانه به حدی در او ریشه دارد که در سال ۲۰۱۰ و در حالی که «شارون بیل» خواهر کریستین، بر اثر مشکلات اقتصادی در معرض از دست دادن خانه خود بود، او حاضر نشد حتی یک تماس با او برقرار کند.

البته رفتارهای خشونت آمیز او تنها به خانواده محدود نمی شود و «بیل» سابقه انجام واکنش های هیستریک در مصاحبه های خبری و صحنه های فیلمبرداری را هم در پرونده خود دارد.

۲- نیکلاس کیج

شاید این روزها روح «فرانسیس فورد کاپولا فقید، به علت اینکه برادرزاده او حاضر نشد نام خانوادگی پدری را حفظ کند، چندان هم ناراحت نباشد؛ بخصوص بعد از افتضاحی که نیکلاس ابا انجام مجموعه ای از رفتارهای خشونت آمیز و بیشرمانه و استفاده از کلکسیونی از واژه های فوق العاده رکیک علیه خود و آن هم در ملأعام به بار آورد.

داستان به حدود ۳ سال قبل در «نیواورلئان» برمی گردد؛ زمانی که نیکلاس کیج، پس از بگومگوی مفصل با همسر خود و در حالی که بر اثر افراط در مشروبات الکلی، هوشیاری خود را ا زدست داد و به در خانه ای در خیابان اشاره کرد و بلند داد زد که این خانه در اجاره اوست. هنگامی که همسرش با او مخالفت کرد، نیکلاس همسرش را زیر بارانی از کلمات رکیک گرفت و بعد از آن با برداشتن یک تکه چوب، شروع به شکستن تمام شیشه های خانه کرد.

او به حدی این کار را ادامه داد که مردم با پلیس نیواورلئان تماس گرفتند و در نتیجه او برای مدتی به جرم خشونت خانگی و ایجاد ناامنی بازدداشت شد، البته مانند «کریستین بیل»، رفتار خشن نیکلاس کیج نیز تنها به خانه محدود نمی شود. یکی دیگر از شاهکارهای کیج درگیری شدید با یکی از مردم عادی اروپای شرقی است که انتشار فیلم آن، برای مدت زیادی کیج را در معرض انتقاد رسانه های بین المللی قرار داد.

۳- مِل گیبسون

«مل کالم کیل جرارد گیبسون» فردی است که به سختی می توان درباره رفتار او اظهارنظر کرد. از طرفی سخنان متعدد گیبسون در مورد خداوند و ایمان و از طرف دیگر رفتارهای خشونت آمیز و عصبی او، طرفدارانش را در مسیر حمایت از او بر سر یک دو راهی قرار می دهد.

تا پیش از سال ۲۰۱۰، «مل گیبسون» و همسرش «رابین مور» با داشتن یک خانواده ۹ نفری، جزو خانواده های خوشبخت هالیوود محسو بمی شدند اما در این سال و پس از به وجود آمدن اختلاف بین رابین و مل، گیبسون تصمیم به اقدامی گرفت که برای فردی مثل او عجیب به نظر می رسید.
گیبسون پس از اینکه همسرش درخواست طلاق از او را ارائه داد با زنی به نام «اوکسانا گریگوریا» در مراسم رونمایی از فیلم «ریشه مردان ایکس» ظاهر شد.

این اقدام او به سرعت در رسانه ها بازتاب پیدا کرد و موافقان و مخالفان زیادی به بحث و جدل بر سر آن در فضای مجازی پرداختند اما این پایان کار نبود. بعد از مدت کوتاهی «اوکسانا» از مل به جرم خشونت خانگی به دادگاه شکایت کرد (رفتاری که البته با توجه به خوی تند و دمدمی مزاج «مل» چندان دور از ذهن به نظر نمی رسید)؛ پس از بررسی های مختلف پلیس ایالات متحده، گیبسون به جرم «خشونت خانگی» به سه سال آزادی مشروط، یک سال مشاوره و شانزده ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد؛ اتفاقی که در کنار مصرف افراطی مشروبات الکلی و رفتار تند و پرخاشگرانه او، یکی از دلایل مهم افت محبوبیتش در چند سال اخیر شناخته می شود.

۴- کریس براون

«کریس براون» خوننده معروف سبک «R&B» در سال ۲۰۰۹ چنان شاهکار ماندگاری در زمینه خشونت خانگی از خود بر جای گذاشت که هنوز بعد از گذشت ۶ سال هر جا اسمی از خشونت خانگی می شود، همه نگاه ها به سوی او بازمی گردد.

شش سال قبل، «کریس» در حالی که به نظر می رسید در یک رابطه موفق عاشقانه با «ریحانا» خواننده سیاه پوست است، در یکی از قرارهایش و در خودروی شخصی خود، به سمت او حمله ور شد و «ریحانا» را زیر ضربات متعدد خود گرفت. عکس هایی که از «ریحانا» بعد از این اتفاق منتشر شد، نشان از شدت جراحات وارد شده بر او داشت؛ اتفاقی که باعث شد «کریس» ماه ها درگیر سر و کله زدن با رسانه ها، منتقدان و همچنین دادگاه باشد.

کریس در یکی از دفاعیات خود در دادگاه به این نکته اشاره کرد که از زمان کودکی، در کنار خشونت های خانگی بزرگ شده و این اتفاق تاثیرات بدی را در ذهن او گذاشته است. او همچنین مصرف «ماری جوانا» را یکی دیگر از دلایل رفتارهای هنجارشکنانه خود برشمرد؛ دفاعیاتی که البته چندان نتوانست تصویر ویران شده او را نزد اذهان عمومی به قبل از این اتفاق بازگرداند.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا