یادداشت سردبیر/

نگاه ابزاری به جوان ممنوع!

بصیر، شاید برای بسیاری از مردم کشورمان این سخنان تکراری باشد اما جوانان این مرز و بوم برای یافتن نقطه عطفی در زندگی خود هرگز دست از تلاش بر نمی‌دارند و به دنبال تحقق خواسته‌های خود هستند.

این جوانان که همواره در اولویت نگاه مسئولان برای تحقق کارهای بزرگ بوده‌اند هرگز به حق خود در بسیاری از موارد نرسیده‌اند و با یک حساب سرانگشتی به نظر می‌رسد مورد نگاه ابزاری مسئولان در بسیاری از دولت‌ها قرار گرفته‌اند، هر چند بسیاری از جوانان ایران اسلامی در زمینه‌های متفاوت با قطع امید از آنان و توکل به خداوند دست به کارهای بزرگ زده‌اند که نشان از توانمندی آنها در حوزه‌های گوناگون دارد.

در حالیکه دشمن از جوانان به عنوان مهم‌ترین حربه خود در دستیابی به اهدافش بهره می‌برد باید از تمام توان خود برای مقابله با آن استفاده کنیم، در جایی که به جای جنگ گرم، جبهه جنگ سرد رونق زیادی پیدا کرده و از اهرم‌های فریب استفاده شده نقش بسیاری از افراد به ویژه مسئولان در برخورد صحیح و مقابله با آن پررنگ است.

دشمن با سرمایه‌گذاری بر روی جوانان ما با ترویج اعتیاد و پخش مواد مخدر، ترویج غناء، موسیقى، ساز، آواز، رقص و ترانه‏هاى مبتذل و تحریک آمیز، اشاعه فحشاء، بى‌حجابى و پخش کتاب‌هاى ضد‌اخلاق و فلیم‏هاى سکسى، و تشویق به مد پرستى و مدرنیسم و بدبین ساختن نوجوانان به علماء، مساجد، مراکز و بزرگ جلوه دادن نکات ضعف بزرگان اسلام و علماء دین و امت به دنبال تحقق اهداف شوم خود است.

دشمان مى‏دانند که با اجراى سیاست‌هاى بالا درمیان نسل جوان، آنها به عناصرى سست و بى‌حال و غیر‌متعهد، بى‌هدف و بى‏تفاوت تبدیل می‌شوند و به جاى اینکه رهسپار آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علم و عبادت شوند، برعکس زینت‌بخش اماکن فساد شده و آواره و بى‏بند و بار خواهند شد.

امروز بسیارى از حرکت‏هاى بى‏دینى و گروه‌هاى انحرافى صرفاً به این دلیل بر خود مى‏بالند که به نوعى توانسته‏اند با گرفتار ساختن چند نفر از جوانان در دام فریبشان، از آنها به نفع نظریات‏شان کار بگیرند و از بى خبرى‌شان سوء استفاده کنند.

بنابراین بر ما واجب است جدای از هرگونه استفاده ابزاری از جوان، راه‌های زندگی سالم و به دور از هرگونه حاشیه را به جوانان‌مان آموزش دهیم و با درک درست از شرایط زندگی آنان، مسیر را برای خوشبختی‌شان فراهم سازیم.

نیاز امروز جوان در جمهوری اسلامی ایران، خودباری و ایجاد امید در زندگی است که برخی حرکات انگیزه حضور فعال جوان در مناسبت‌های مختلف را از بین می‌برد.

بیکاری، ازدواج و مسکن تنها بخشی از خواسته‌های مادی و نیاز جوانان این کشور است که باید محقق شود و درکنار آن توجه به هویت، شان و شخصیت جوان بسیار حیاتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا