سبحانی: از ترس پرسپولیسی‌ها نتیجه مزایده را اعلام نکردیم

بصير،جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی در واکنش به اظهار نظر عابدینی مبنی بر اینکه «روزی که می‌خواستند برنده مزایده را اعلام کنند از سازمان خصوصی‌سازی با من تماس گرفتند و تبریک گفتند که شما برنده مزایده هستید ضمن اینکه به یکی از گزارشگران صداوسیما که در سازمان حضور داشت، گفتند برنده مزایده پرسپولیس استیل آذین است ولی یک ساعت بعد اعلام کردند دستور آمده اهلیت هیچ فردی تایید نشده است»،گفت: عابدینی نظرش را گفته اما این موضوع صحت ندارد چون قبل از ظهر سه‌شنبه (پنجم خرداد ماه) سه وزیر محترم نظرات خود را به سازمان خصوصی سازی منتقل کرده بودند و ما نتیجه مزایده چهارم را می‌دانستیم و اطلاع داشتیم اهلیت هر چهار شرکت کننده رد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سه شنبه شب پرسپولیس دیدار حساس و مهمی مقابل الهلال در عربستان داشت ممکن بود اگر ظهر سه شنبه نتیجه را اعلام می‌کردیم و آنها بازی را می‌باختند، بهانه می‌گرفتند که چرا این خبر را بعد از بازی اعلام نکردید و شما با این کار تیم را به هم ریختید و باعث باخت و حذف شدن پرسپولیس شدید. در واقع دیواری کوتاه‌تر از دیوار سازمان خصوصی سازی پیدا نمی‌کردند تا باخت پرسپولیس را گردن آن بیندازند.

سبحانی تاکید کرد: مطمئن باشید چه از طرف دولت و چه از طرف مجلس برای اینکه کسی را به عنوان برنده اعلام کنیم یا نکنیم تحت فشار نبودیم و با طی شدن پروسه قانونی به این نتیجه رسیدیم که هر چهار شرکت کننده در مزایده چهارم اهلیت ندارند.

مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: ما نگفتیم دو ماه دیگر و پس از پایان نقل و انتقالات قصد داریم دوباره مزایده دیگری را برگزار کنیم بلکه اعلام کردیم در روند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌خواهیم توقف ایجاد کنیم تا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از فصل نقل و انتقالات نهایت بهره را برده و در آینده سازمان خصوصی متهم نشود که باعث شد این دو تیم بد بسته شود. ضمن اینکه نمایندگان مجلس نیز در این مدت اگر بخواهند می‌توانند طرح‌های دیگری را برای واگذاری این دوباشگاه در نظر بگیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این توقف و انتقال آن به پس از پایان نقل و انتقالات باعث نمی‌شود دست خریداران برای آنکه تیمشان را خودشان ببندد بسته شده و خریداران از حضور در مزایده استقبال کمتری کنند، گفت: غیر از تصمیم فعلی که مزایده را متوقف کنیم تصمیم بهتری نمی‌توانستیم بگیریم. ممکن است این موضوع روی استقبال خریداران تاثیر بگذارد اما خریداران چاره‌ای ندارند جز اینکه با شرایط جدید خود را تطبیق دهند همانطور که در مزایده‌‌های قبلی باید خود را با شرایط آن مزایده‌ها تطبیق می‌دادند./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا