برنامه‌ریزی آل‌سعود و داعش برای قتل زندانیان‌الشرقیه

بصير،امروز در منطقه الشرقیه نشستی بین خانواده های زندانیان و برخی مسولان سازمان اطلاعات عربستان برگزار شد.

در این شست نمایندگان آل سعود با حالتی تهدید آمیز خطاب به خانواده زندانیان اعلام کردند که داعش به عربستان هشدار داده است تمامی نیروهای زندانی را خواهد کشت.

مسولان اطلاعات عربستان در این جلسه تأکید کرده اند که ما از تامین امنیت زندانیان در مقابل داعش ناتوان هستیم و اگر اتفاقی برای افراد دربند بیفتد، حکومت عربستان مسوول نیست.

نمایندگان حکومت عربستان در پاسخ به این سوال که چرا در مقابل داعش از زندانها محافظت نمی‌کنید، اعلام کرده اند که ما سعی می‌کنیم اما توان مقابله با داعش را نداریم.

از سرشناس‌ترین زندانیان حکومت آل‌سعود، روحانی سرشناس شیعه شیخ النمر باقر النمر است که چندی پیش با اتهاماتی واهی به زندان افتاد و تاکنون اخباری مبنی بر صدور حکم اعدام، زمان اجرای حکم اعدام وی منتشر شده است و با مخالفت‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی مواجه شده است.

حکومت آل‌سود با افزایش موج بیداری در منطقه، به منظور جلوگیری از مطالبات مردمی در منطقه الشرقیه بازداشت‌های گسترده‌ای را آغاز کرد به گونه‌ای‌که عربستان از یکسال و نیم پیش تاکنون شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردمی بویژه در شهرهای قطیف، العوامیه، القصیم و بریده در شرق این کشور برای برقراری عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و اصلاحات سیاسی است.

نیروهای سعودی در این مدت با سرکوب تظاهرات مردم، تعدادی از آنها بویژه جوانان را به شهادت رسانده و شمار دیگری را زخمی یا بازداشت کرده اند.

موج اعتراضات مردمی در پی تیراندازی نیروهای سعودی به شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعی در شرق عربستان و ربودن وی گسترش یافت.

به نظر می‌رسد اعلام این خبر به خانواده زندانیان نیز، علاوه بر همدستی حکومت عربستان سعودی با گروهک تروریستی تکفیری داعش،ناتوانی این حکومت در کنترل اوضاع منطقه الشرقیه دارد.

از یک ماه پیش تاکنون نیز شاهد انفجار‌ها و بمب‌گذاری‌های سازماندهی شده مساجد در منطقه الشرقیه هستیم که داعش مسوولیت ان را برعهده می‌گیرد، هشدار جدید به خانواده زندانیان نیز بار دیگر این نکته را به اذهان متبادر می‌‌کند که آل سعود از داعش برای سرکوب مردم مظلوم منطقه الشرقیه نهایت استفاده می‌کند./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا