مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

حفظ زمین و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در اولویت جهاد کشاورزی

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: نهمین جلسه سایت الگویی برنج در روستای ازباران شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید و به منظور ارتقای سطح علمی کشاورزان در تولید محصولات با کیفیت و با توجه به نیازسنجی آموزشی کشاورزان منطقه، نهمین جلسه سایت الگویی برنج در روستای ازباران از توابع دهستان امامزاده عبدالله برگزار شد.

مدیر جهاد کشارزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر از کشاورزان عضو سایت با موضوع مراحل رشدی گیاه برنج و نکاتی از قبیل تغذیه، مدیریت آب، توصیه به مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار و شب‌پره تک نقطه‌ای برنج و سرکشی زودهنگام در مزرعه برگزار شد.

رزاقی همچنین از برگزاری جلسات گروه فنی، اجرایی و گروه مشورتی شیوه‌نامه مرکز جهاد کشاورزی دهستان باریکرود خبر داد و اظهار کرد: در راستای طرح ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی، نخستین جلسه گروه مشورتی شیوه‌نامه مرکز جهاد کشاورزی دهستان باریکرود برگزار شد.

وی اذعان کرد: در ارتباط با اهمیت محصولات سالم، بکارگیری شیوه‌های فنی و نوین زراعی، ارتباط متقابل مراکز جهادکشاورزی با بهره‌برداران، وجود کارشناسان جدید و استفاده بهینه از اندیشه و تجربه آنها و نقش ترویج در اعتلای بخش کشاورزی مطالبی ارائه شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: همچنین بر حفظ و نگهداری زمین و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، سعی و تلاش برای کشت محصولات سالم و ارگانیک، اجرای طرح تجهیز و نوسازی و کشت چند منظوره در این بخش تاکید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا