موافقت مشروط انصارالله با اجرای قطعنامه

بصير،به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، منابع سیاسی آگاه در ریاض اعلام کردند که عمان تلاش‌های میانجیگرانه خود را از طریق تماس مستقیم با رهبران انصارالله یمن (حوثی ها) و ایران با هدف رسیدن به حل و فصل توافقی میان طرف‌های درگیر یمن از سر گرفته است.

این منابع اعلام کردند که نمایندگان انصارالله یمن که از چند روز اخیر در مسقط به سر می‌برند موافقت مشروط خود را با اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت درباره یمن اعلام و تاکید کرده‌اند در مقابل دستیابی به عفو عمومی و تضمین‌هایی مبنی بر عدم پیگرد قضایی، محاکمه و یا مجازات به دلیل رخدادهای خشونت‌آمیز اخیر با این قطعنامه موافقت می‌کنند.

به گفته این منابع طرف عمانی تماس‌هایی را با طرف‌های یمنی در ریاض و برخی رهبران برجسته در استان‌های جنوبی یمن برقرار کرده اما طرف‌های مذکور با این مساله مخالفت و بر لزوم مجازات انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن تاکید کرده‌اند.

به گزارش این منابع رهبران نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن مدعی‌اند که انصارالله و علی عبدالله صالح مسوول نقض‌ها و رخدادهای خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان در استان‌های عدن، الضالع، شبوه، لحج و ابین هستند.

در همین راستا محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها اعلام کرد که انصارالله به گفت‌وگوهای خود با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با نظارت مستقیم عمان برای حل بحران یمن ادامه می‌دهد.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا